A-merken met verwisselbare boom

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Persevero

A-merken met verwisselbare boom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 14:44

ik ben langzaam eenbeetje aan het rondkijken voor een ander zadel. Mijn huidige paardje is nu bijna 3 en zal in de toekomst ook nog wel even doorgroeien.
ik was daarom wel nieuwsgierig of er ook goede A-merk zadels zijn met een verwisselbare boom?
En dan graag in leer
Een plus zou zijn als er wat tussen zit met veel wrong voor mijn beentjes :D

donnar

Re: A-merken met verwisselbare boom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:46

Je kunt misschien beter voor een boomloos zadel gaan, de London bijvoorbeeld. Deze passen toch vaak net wat beter en langer dan een zadel met verwisselbare boom. Mocht je paardje dan een beetje uitgegroeid zijn dan kan je kijken voor een goed zadel.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:48

Wat valt er onder a merken.... die zijn er weinig met wisselbaarkopstuk
Ruiz diaz , bates, ikonics, eric thomas enkele, wow

Ik heb gekozen voor ikonics ivm met kussens met wol en latex

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:49

Daar wordt niet om gevraagd Donnar.

Ik ken sowieso Bates, Kent & Master(s?), WoW. En volgens mij heeft Ainsley zadels met verstelbare boom. Uhhh, minder bekend maar ook prima is Ruiz Diaz! :)

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:53

Sorry, dat weet ik. Mag ik ook wel inbrengen toch? Ik ken verder namelijk zelf geen zadels met verwisselbare boom, alleen wintec. Zelf ben ik er echt geen fan van, want mocht je paard een halve boommaat hebben kan hij dus niet passend gemaakt worden. En in het ontwikkelen zou dat best eens voor kunnen komen, met een boomloos zadel heb je dat toch veel minder snel. (En nee ik ben verder helemaal niet van het boomloze oid, maar vind het met groeiende en ontwikkelende paarden toch wel de beste keuze.) ;)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:53

Ik heb een Bates Innova gehad met een verwisselbare boom, superfijn zadel! Veel wrong en niet zo'n hele diepe zit.
Anders kun je ook wel kijken naar een Ainsley met verwisselbare boom, deze zijn ook fijn.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:54

Voor mijn gevoel heb je zeker in het begin soms minder steun aan een boomloos waar dat bij een jonkie wel nodig is.. :)

Sandka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:55

Ik heb een Fairfax zadel gebruikt voor mijn jonge paard. Heel mooi soepel leer (geen kunststof), verwisselbare boom en hele dikke wrongen. Foto's staan bij advertenties hij staat namelijk te koop ;)

Diaana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:55

Over Ainsley met verwisselbare boom heb ik wel gehoord dat deze snel breekt/ losschiet.
Volgensmij heeft Anky ook zadels met verwisselbare boom, weet zo niet welk model.
Kent & Masters inderdaad en bijna soortgelijk is de Thorowgood (deze is er in bijna geheel leer), dus wellicht een goedkopere optie voor een jong paard..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:58

Ik heb destijds voor mijn jonge paard een WoW gekocht. Die is nu al 2 keer aangepast.
Ideaal omdat niet alleen het kopijzer verwisseld kan worden maar er ook nog relatief eenvoudig andere aanpassingen gedaan kunnen worden.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:04

Ik heb een custom die ook aangepast kan worden als je paard in zijn lijf is veranderd (gepierder, dikker of juist afgevallen)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:38

Bij ons komt een WoW, ons 11-jarige paard heeft in 1 jaar tijd 4 zadels versleten, waarvan een wintec met 4 bomen en een barefoot met 3 pommels. Maar nu rijden we tijdelijk met bbp.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:18

Custom pastte bij mij niet bij levering... kon ik boom wel veranderd worden maar pastte gewoon niet op mijn paard. Die begon er steeds lelijker op te doen helaas.

Ikonics duidelijk mindere kwaliteit en minder knap. Maar daar is prijs naar, en kussens zijn anders van opbouw en vorm.

jikkeHH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:25

Ik denk dat het nieuwe zadel van albion ook met verwisselbare boom is.
Het is de beste kwaliteit die je kunt krijgen meer wel aan de prijzige kant.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:28

Bij albion kun je de headplate vervangen. Moet wel door een zadelmaker gedaan worden, maar is in principe een geschroefd systeem. Ook kun je daarvan de kussens vervangen als je paard later een ander model nodig heeft.