Ik zit in dubio. Ik wil voor mijn drumhorse langzamerhand kijken naar een nieuw zadel. Wij rijden boomloos en dat bevalt heel goed, alleen ik ehb het gevoel dat dat op langer termijn (3+ jaar)niks wordt. Langzamerhand zit ik een beetje te kijken naar verschillende type zadels en wat bij ons zou passen. Moortje is heel rondgeribt en heeft een zeer brede schoft (maat 39) en niet ieder zadel pas daar dus op.
Ondertussen heb ik in mijn zoektocht 2 type zadels gevonden; een Massimo Dressuur 2 en een Ninon Schutte zadel (waarschijnlijk de Hawkins), maar nu vraag ik me af welke het beste voor Moor zal zijn. Ze is bijna 6, maar ik heb het idee dat ze in haar groei gestagneerd is en qua spieropbouw is het een flinke tante (heel weinig vetjes). Ninon Schutte maakt alles op maat, maar ik had laatst een Massimo van een stalgenoot opgelegd. Die was een maat te krap (iets ingenomen 38) maar lag verder als een huis. Maar een Massimo is geen maatzadel en ik wil er toch 1 die best wel een tijdje mee kan.
Help?