Spaans zadel en hoge schoft

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

tarek

Spaans zadel en hoge schoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 13:29

Hi,
Graag zou ik over wijlen stappen naar een Spaans of Portugees zadel. Maar mijn paard heeft best een hoge schoft. Wat zijn de ervaringen hier daarmee ?
Thnx

tarek

Re: Spaans zadel en hoge schoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 05:22

Niemand ervaring ?

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 05:34

Misschien een idee om een boomloze variant te proberen? Van Barefoot hebben ze de Sevilla en de Madrid. Bij de Madrid kan je de pommel verwisselen en bij de Sevilla zitten er verschillende kopijzers bij.
Zelf geen ervaring met deze zadels.. Rij zelf met met een Barefoot, ben er erg tevreden over.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 08:49

Hidalgo heeft ook hele mooie hoge qualiteit Spaanse zadels. Deze hebben een leren flexibele boom die zich aanpast aan de paarden rug en verplaatsbare kussens/pannelen. Deze kunnen ook getest worden voor bijv een week. Meer info via buitenzinnig hier op bokt.

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 10:34

Ok. Dank jullie. :-)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 09:31

Ik heb ze geprobeerd, niet doen Spaans barefoot zou ik zeggen...ik persoonlijk vond het vreselijk, vooral opletten met een paard met een hoge schoft. Hidalgo is ook prut vergeleken met startrekk, inderdaad wel heel mooi om te zien, maar kwaliteit qua zitting en ligging op het paard niet te vergelijken met startrekk.
Ik heb zelf de startrekk espaniola, ben enorm tevreden over dit zadel. Voor 650 euro gekocht op marktplaats en zelf een tweedehands pommel in gestoken (met wat aanpassing, want was een pommel voor een ander type startrekk, maar heb er maar 70 euro voor betaald, terwijl een nieuwe iets van een 150 euro kost).
Heb er zelf een goed pad bijgemaakt en is dé oplossing geworden bij zadelproblemen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 09:37

Bij een hele hoge schoft kan het wel eens een probleem zijn.
Ze hebben dan wel dikkere kussens om dat op te lossen maar dan kom je vrij hoog boven je paard te zitten wat voor schuiven kan zorgen.
Ik zou zeggen: probeer het het gewoon eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 09:42

Ik ben heel tevreden met mijn Hidalgo (type Caracas II), maar op een echt hoge schoft zou ik toch voor een ander model gaan, heel veel schoftruimte heeft het niet :n

edit; in reactie op Cambiar; Startrekk heb ik ook geprobeerd en is zeker mooiere kwaliteit. Alleen kregen we dat met geen mogelijkheid passend, terwijl de Hidalgo wel meteen goed lag.

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 10:41

Ok, het is dus mogelijk maar ff uitzoeken dus. Bij Engelse zadels is het ook zoeken voor dit paard. Wat goed paste was een Albion SLK. Thnx voor de tips.