Ik vroeg me af wie van jullie een op maat gemaakte longeersingel heeft?
Ik heb zelf een welsh cob ruin van 7 jaar en heb tot nog toe geen passende longeersingel kunnen vinden. Heb een longeersingel van Kiefer geprobeerd en van lammert Haanstra maar beide passen niet goed, ze liggen beide tegen de schoft aan en irriteren mijn cob.
Mijn zadelmaker had het erover dat er een longeersingel op maat gemaakt kon worden, met korte kussens, lange singel en langere D-ringen. Omdat dit erg prijzig is, ben ik benieuwd of jullie me misschien wat meer info kunnen geven, ik wil me graag eerst wat meer oriënteren. Ik heb al rondgezocht op internet maar tot op heden niets kunnen vinden, ik neem toch aan dat ik niet de enige ben met dit probleem. Heb wel van de zadelmaker begrepen dat er voor "grote" stallen ook longeersingels op maat worden gemaakt.
Wie kan me meer info geven? Waar heb je het bv laten maken, wat zijn je ervaringen, wat zijn de kosten en hoe ziet het er dan uit?
Ja siskeh heb die opties allemaal al gehad. Ik ben tot de conclusie gekomen met mijn zadelmaker dat ik een longeersingel moet hebben met korte kussens die ervoor zorgen dat de schoft vrij blijft
Exponent, ziet er inderdaad best goed uit, alleen ben ik opzoek naar een singel met wat meer ringen. Ik ben nog niet zo heel ver met mijn cob en als ik de singel gebruik dan wil ik graag een lage halshouding stimuleren. De meeste longeersingels hebben ringen tot halverwege de buik en dat is niet laag genoeg, dan zet mijn cob alleen maar een onderhals op en die wil ik er niet op hebben.