Singelstoten lus dekje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xdesix

Singelstoten lus dekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 09:42

Zijn er ook dekjes waarbij de singelstoten door het dekje kunnen? Ik heb nu een hele fijne dressuursingel, maar die is vrij lang en dan komt de singel op het dekje. het lijkt mij mooier als de singelstoten door het dekje kunnen, en dat de singel dan onder het dekje valt. Snappen jullie wat ik bedoel?

Een kortere singel kopen wil ik liever niet want ik heb nu eindelijk een fijne singel waar mijn paard goed mee loopt en waar ze niet met de ellebogen tegen de gespen aankomt.

Avelienvd

Re: Singelstoten lus dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:09

de oudere pads van harry's horse hebben dat wel.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:53

Ja idd, die van HH. vond ze zelf altijd spuuglelijk, net alsof er een handvat aan zat haha. Maar voor TS kan het net handig zijn.
Hoewel, singel op het dekje is ook niet erg toch? Nu ik er over nadenk heb ik dat bij sommige (langere) dekjes dus ook :D

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:41

Het lijkt mij lelijker als je dekje aan de onderkant iets omhoog blijft staan, omdat de gespen van je singel eronder zitten, dan dat je singel op het dekje komt...

Als je dekjes zo ver onder je zadel uitkomen, vraag ik me alleen wel af, of je de juiste maat dekjes onder je zadel hebt liggen... Niet dat dat veel uit maakt hoor, vraag het me gewoon af.

Ik zou dus gewoon die singel op het dekje laten komen. Bij die Harry's Horse dekjes die dat hadden/hebben, was het ook wel de bedoeling dat je singel daar gewoon onder kwam. Dus niet aan de onderkant van het dekje, maar gewoon lager.