zadel?!? breede boom en vaste zit?!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Persevero

zadel?!? breede boom en vaste zit?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 16:42

ik heb helaas mijn vorige paardje in moeten laten slapen, ik heb nu een 2,5 jarige staan die nog lekker aan het groeien is.
nu heb ik om een indruk te krijgen mijn huidige zadel eens op zijn rug gelegd en kreeg ik het idee dat deze veel te smal is voor hem. gisteren was hier een zadelmaker en heeft dit bevestigd.

Omdat hij nog aan het groeien is neem ik nog geen beslissingen verder maar zoals het er nu uit ziet zal hij weinig schoft ontwikkelen en heeft hij een brede tot zeer brede boom nodig.
En ik wil hiernaast graag vast en diep in het zadel zitten. maar moet niet zo zijn dat ik enorm van het paard gelift wordt hierdoor (vanwege zijn weinige schoft) Nog een heel belangrijk punt voor mij is de positie van de beugelhaak. bij veel zadels vind ik hem te ver naar voren zitten. moet me been goed onder me kunnen plaatsen.
weten jullie een dressuurzadel die ons dit kan bieden? prijs doet er nu even niet zo toe. ik wacht liever nog even met rijden en spaar nog even door wanneer ik het ideale zadel gevonden lijk te hebben

_PatriciaH

Re: zadel?!? breede boom en vaste zit?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:46

Een jong paard veranderd nog zoveel in bespiering dus misschien eerst een goed passend maar goedkoper zadel kopen en pas later op zoek gaan naar het "perfecte" zadel?

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:46

ik heb vorige week het tweespan op bezoek gehad!

en die hebben een fryso zadel aangemeten bij mijn ultra ronde friese merrie met weinig schouder en schoft! ik heb de fryso lux besteld en die zit zalig en ligt geweldig op mijn merrie! je zit heel stevig en in de juiste houding en volgends mij is de beugelhaak verstelbaar! maar dat weet ik niet zeker!

iig ik moet nog 8 weken wachten op dat zadeltje maar het zit geweldig ;)

edit: ze heeft boommaat 6!! :+

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:54

Is een Wintec niks? De kopijzers, van smal tot breed, zijn simpel te verwisselen en voor een jong paard wat volop in ontwikkeling is ideaal. Ik gebruikte deze zelf voor mijn toen net 3 jarige, erg vaste zit door de "pro" bekleding, makkelijk aan te passen. Ook zijn er inlages te verkrijgen die een nog betere afstemming op de rug kunnen geven.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:56

Ik zou eens een balletje opgooien bij Ninon Schutte. Wat kan zij voor jullie betekenen, ook als je paard veranderd?

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 18:09

ik heb er nog geen haast mee verder. hij wordt in mei pas 3, en dan is het nog steeds aan zien of ik hem wat betreft zijn ontwikkeling ver genoeg vind om er een zadel op te gooien. ben meer gewoon benieuwd wat voor zadels er zoal zijn

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:46

Ik heb er een te koop :D.

Ik heb op mijn huidige pony een Ideal zadel liggen, die is ook lekker breed en heeft een fijne zit. Fryso is ook zeker een aanrader!

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:24

Fryso raad ik je aan, en kunnen ook prima aangepast worden. Wintec raad ik altijd af. Euroriding, is ook een aanrader.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:27

Jc haflinger zadel heb ik nu op m'n "halve" haflinger liggen. Zit en ligt top! Speciaal voor brede paarden en lage schoft.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:27

Barefoot
Is boomloos dus past veel sneller.
Verplaatsbare beugel ophanging dus je kunt ze wat naar achter plaatsen.
Past ook mooi op mijn brede paardje en het zit erg fijn.