Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
En anders nog eens een andere zadelpasser laten kijken
) .
.Wat zit er in die zadels?Beton?
funnyhorses schreef:Wat zit er in die zadels?Beton?
En het ding is ook nog eens een stukje groter
Niet vergeten dat een westernzadel van oorsprong door een cowboy werd gebruikt, en die wilde een zadel wat jaren meeging, en het harde werk wat hij moest doen ook aankon zonder kapot te gaan. En ja daar worden ze dan zwaarder van. 
rina schreef:funnyhorses schreef:Wat zit er in die zadels?Beton?
Een heleboel meer en dikker leer als aan een engels zadelEn het ding is ook nog eens een stukje groter
Niet vergeten dat een westernzadel van oorsprong door een cowboy werd gebruikt, en die wilde een zadel wat jaren meeging, en het harde werk wat hij moest doen ook aankon zonder kapot te gaan. En ja daar worden ze dan zwaarder van.
Wat ElCid al schrijft. Als het goed past niet te druk om maken, tenzij je paard aangeeft dat die er moeite mee heeft. En ik zou idd ook meer vertrouwen op het advies van die zadelpasser dan je stalgenoot. Heeft die uberhaupt wel ervaring en kennis van een westernzadel??

funnyhorses schreef:Ja dat weet ik maar ik blijf me elke keer weer verbazen over het gewicht pffff
Krijg je wel spierballen van als je elke dag een paar keer moet op en afzadelen hihi.
Ik vraag me alleen af hoe lang een paard mee kan gaan als ie jaren lang onder zoveel gewicht moet lopen?
. Kwa leeftijd........ hoe oud wil je ze hebben. Mijn oudste is nu 16 en klaagt nog steeds niet hoor en die heeft ook nog wat meer kg mee te nemen als de TS schrijft.Kyno schreef:Beste bokkers,
Ik zit maar te piekeren en te piekeren en dacht: nu ben ik er klaar mee, ik open gewoon een topic op bokt om meningen over deze kwestie te verzamelen.
Ik heb afgelopen zomer een zadel voor mijn pony laten aanmeten door een zeer goed bekend staande zadelpasser (Evelien van Eurohorse).
Hier heb ik een tijd heerlijk mee rond gereden totdat een stalgenoot opmerkte dat het zadel toch echt te zwaar moest zijn in combinatie met mij.
Sindsdien maak ik mij ernstig zorgen en rijd ik vrijwel niet meer met dit zadel. Ik heb contact gehad met evelien en zij verwacht geen problemen maar toch blijf ik mij zorgen maken.
Wat vinden jullie?
Het zadel is een rancher van 21 KG. Mijn pony is een welsh nwr van 1,50m en ik weeg zelf 70 kilo. Pony heeft normale bespiering en toont geen pijn of ongemak.
Funnygirl schreef:funnyhorses schreef:Ja dat weet ik maar ik blijf me elke keer weer verbazen over het gewicht pffff
Krijg je wel spierballen van als je elke dag een paar keer moet op en afzadelen hihi.
Ik vraag me alleen af hoe lang een paard mee kan gaan als ie jaren lang onder zoveel gewicht moet lopen?
Het opzadelen met een westernzadel is een handigheid. Heb er nog niet echt spierballen van gekregen hoor. Kwa leeftijd........ hoe oud wil je ze hebben. Mijn oudste is nu 16 en klaagt nog steeds niet hoor en die heeft ook nog wat meer kg mee te nemen als de TS schrijft.
Kyno schreef:@ elcid: dat lichtgewicht zadel van 13 KG, wat is dat voor één?
Omdat dit zadel zo perfect ligt en omdat ik er perfect in zit is het dus geen belasting voor mijn paard, een Paint hengst.