Zomerdeken met hoge hals

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

44Myrthe44

Zomerdeken met hoge hals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 22:13

Ik heb een paard (KWPN) met redelijk brede schouders en een ronde rug.
Zomerdekens (0 grams) schuiven bij hem altijd naar achteren en daar krijgt hij verschrikkelijke schuurplekken van op zijn schoft. Daarom wil ik nu een zomerdeken met een hogere hals, zodat de deken niet meer achter zijn schoft kan komen ze zitten en trekken. Hij heeft nu een HH highliner gevoerde deken op, en die ligt hem super. Echter weet ik niet of deze deken (http://www.goedkopepaardendekens.nl/products/Harry-Horse-Zomerdeken-2Tone---.html) ook een beetje een hoge hals heeft? Iemand hier ervaring mee? Of andere suggesties? De prijs maakt mij niet uit. Op de site van divoza lijkt bijv deze (http://www.divoza.com/collectie/paard/dekens/zomerdekens/10536_amigo-stable-zomerdeken.html ook wel een aardig hoge hals te hebben, maar dit kan natuurlijk ook alleen zo lijken..
Ik wil geen Trust deken, deze vind ik te dik met al die voering.

Edit: oh ja, ik wil ook geen waterdichte deken!

KozieZ

Re: Zomerdeken met hoge hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:18

De harry's horse zomerdeken heeft in ieder geval geen hoge hals.

De amigo deken sluit bij mijn paard heel netjes om de hals, die zou je kunnen proberen.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:06

Mijn paard heeft ook vaak problemen met zijn zomerdekens.

Beide dekens die je hebt gevonden zijn niet hoog opgesneden. Ik heb er wel eentje van Equiline die heel hoog is, maar die is dan in de schouders weer wat smaller dus die lijkt me ook niet geschikt.

Je zou eens een Equest deken kunnen proberen. Die lijken wel vrij hoog te vallen.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 14:33

Leonieke schreef:
Mijn paard heeft ook vaak problemen met zijn zomerdekens.

Beide dekens die je hebt gevonden zijn niet hoog opgesneden. Ik heb er wel eentje van Equiline die heel hoog is, maar die is dan in de schouders weer wat smaller dus die lijkt me ook niet geschikt.

Je zou eens een Equest deken kunnen proberen. Die lijken wel vrij hoog te vallen.

Bedankt voor je reactie!
Ik heb de equiline dekens opgezocht, lijken idd mooi hoog te vallen, is misschien toch nog het proberen waard.
Heb je misschien een linkje van een equest deken? Ik kan er alleen fleecedekens van vinden!

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:35

Ik stuur je wel even een PB :) .

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 11:34

Amigo is wel hoger dan andere merken ;)

Cocohannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:15

amigo is inderdaad goed ,
ik gebruik die ook .
mijn paard had daar ook last van

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 14:15

Bedankt!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:46

Ik heb ook fijne ervaring met Amigo dekens. Zowel winterdeken als vliegendeken sluiten mooi hoog aan (ik heb er ook met hoge schoft en snel schuurplekken erop)