Ik ben op zoek naar kennis over prijzen van tweedehands zadels, voor brede paarden.
Mijn paint, dit jaar 12 jaar, is namelijk onverwacht nog een keer uit zijn zadel gegroeid. Ik heb dus gen geld kunnen sparen voor dit doel, en tuurlijk hebben we wel spaarcentjes maar die maak ik liever niet allemaal in 1 keer op. (moet het dan moet het he!
)Nu ben ik op zoek naar een tweedehands zadel, normale kwaliteit (dus hoeft geen topmerk te zijn, als het maar geen prut is), vrij breed dus. (Ik weet dat deze zadels wat zeldzamer zijn).
Zijn oude zadel ga ik aan de straatstenen niet kwijtraken hier in de buurt, dus liefst ruil ik dat in, waarbij ik daar ongeveer 500 a 600 euro voor terug denk te krijgen. Dan wil ik eigenlijk maximaal 400 a 500 euro bijleggen, maar uit de reactie die ik tot dusver heb is dat budget veel te krap.
Ben ik niet realistisch met mijn prijsschatting, zie ik iets over het hoofd of zijn de prijzen zo enorm gestegen t.o.v. een jaar of twee terug?
Ik hoor graag van jullie ervaringen hiermee!
Groetjes, Daniella

500 a 600 terug en dan maar 400 a 500 bijleggen, vrees dat em dat niet gaat worden. De heren en dames zadelpasser moeten en willen er ook nog geld aan verdienen. En ze moeten wel, anders zijn ze zo failliet
). En 2e hands op 2e hands is vaak niet meer rendabel. Dus krijg je minder voor je zadel terug.
En die moest ik zelfs aanpassen voor dat paard, singelplek is bij haar ook nog eens moeilijk, maar daar rijd ik nu dus mee.