Help? Zadel verschuift!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Annuh_X

Help? Zadel verschuift!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 20:08

Hoooi :D

Heel vaak heb ik dat mijn zadel en/of het sjabrak naar achterschuiven. Ik weet niet waar het nou aan ligt?! Het zadel is wel de goede maat(volgens de zadelmaker), maar ik heb al bijna een jaar een elastische singel. Zou het daaraan kunnen liggen? Want ik heb die singel weleens gewassen en misschien dat de rek er dan uit gaat?

En stel dat het aan de singel ligt, wat voor singels zou ik dan het beste kunnen gebruiken?!

Thnx alvast x

nummer13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:50

jep ligt aan de singel. Hier hetzelfde probleem. Zadelmaker is enkele weken geleden geweest en het zadel is wer helemaal perfekt afgestemd op/aangepast aan mijn paard.
Alleen schuift het zadel naar achteren met mijn elastische singel. Met een singel zonder elastiek blijft het zadel perfekt liggen...

rapunzelx

Re: Help? Zadel verschuift!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:51

Misschien een x een onderlegger gebruiken?

northequest1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:57

Als het zadel goed is zou ik er een singel aan leggen zonder elastiek. Je kan er ook een borsttuig aan doen om het zadel te stoppen met naar achteren schuiven.

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:10

Borsttuig om. En anders toch een singel zonder elastiek proberen.

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:16

Een borsttuig is in dit geval symptoom bestrijding. Ik zou eerst uitzoeken waarom het gaat verschuiven. Daarna een passende oplossing gebruiken.

Succes.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:27

Verschuiven kan o.a. liggen aan een zadel dat niet zo goed past, een zadelmaker kan ook een foute beoordeling maken helaas... genoeg mensen die daar over mee kunnen praten :(:)

Of je legt het zadel tijdens het opzadelen bvb. te ver naar voren waardoor het niet goed aansluit en gaat schuiven.

Of je singel is niet goed (meer) qua materiaal of lengte. Of je singelt scheef aan. Of..... het kan vanalles zijn :=

Maar het is zeker niet zo dat een elastische singel slecht is ofzo, in tegendeel juist.
Heel vaak blijkt het overstapen naar een elastische singel juist (een deel van) de oplossing bij het schuiven van een zadel :j

Alnate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:45

Als je vaak een elastiekje uitrek, dan wordt op de gegeven moment de elasticiteit minder. Ik vermoed dus dat het idd aan de singel ligt.

Annuh_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 19:43

Bedankt voor de reactie's allemaal !

Ik heb laatst de zadelmaker weer laten komen, het blijkt dat door de trainingen en omdat mijn paard in de groei is het zadel niet helemaal perfect meer past.
We gaan het laten opvullen en dan hoort het weer helemaal goed te zijn! :)