Mijn paard heeft aan beide voor benen een herstellende peesblessure van de oppervlakkige buiger. Vandaag te horen gekegen dat we ook mogen gan draven en over paar weken galop. Alleen mijn paard strijk wel eens, en er wordt aan geraden om met peesbeschermers te blijven rijden. En aangezienik vaak lang rij, wil ik iets luchtigs hebben wat niet te warm wordt. Nu wordt mij door de DA aangeraden ies met een harde plaat aan de achterkant te nemen, zoals je ziet bij bescherms in de SGW sport. Maar ik moets ook kijken naar iets wat de griffel beentjes ondersteunt, je hebt dan aan de binnen kant twee van de ribbels zitten die aan de zijkanten van het been zitten.
Met ribbel weet ik niet, misschien dat er een cross beschermer is die dat erbij heeft?
Elpharo
Geplaatst: 03-02-14 22:37
Ik zie je topic maar helaas kan ik je niet helpen! Er zijn van die mooie eventing peesbeschermers met luchtgaten, die lijken me fantastisch, maar zijn wel duur...ik gok dat alles met een harde achterkant okee is voor strijken, maar een mooie pasvorm is natuurlijk wel heel fijn. Even een vraag...waarom het ondersteunen van de griffelbeentjes? Ik ben daar niet bekend mee, dus nieuwsgierig.
hetismij
Geplaatst: 03-02-14 22:55
Volgens mij zijn er geen crossbeschermers die echt de griffelbeentjes ondersteunen. Misschien de Kentucky's, die vormen helemaal naar het been van het paard, maar die hebben weer geen ventilatiegaten.
Duur interesseert me niet, ik hoop alleen maar dat het goed blijft gaan met haar blessure en als ik daar een paar duurdere beschermers bij nodig het tja jammer dan. Kan er nog wel bij heb toch al geld zat uitgegeven aan al die echo's .
Ja geen idee waarom ik juist iets nodig heb wat die griffel beentjes onder steunt. Ik was gisteren zo blij toen ik bij de kliniek weg ging dat ik er niet meer aan heb gedacht dat te vragen. Zal wel met de aard van de blessure te maken hebben. De oppervlakkige buiger zit natuurlijk dicht in de buurt van de griffelbeentjes.