Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
FHS schreef:Het zich naar voor werken van het zadel kan meerdere oorzaken hebben.
Of het zadel past niet, of de conformatie (= de specifieke bouw) van het paard, zorgt ervoor dat het zadel niet op zijn plaats blijft liggen. Denk aan een overbouwd of buikig paard, of de singelgroeve die ver naar voor ligt. In dat geval kan een aanpassing in het zadel c.q. in de balans van het zadel of een ander type singel de oplossing zijn. Een goede zadeldeskundige kan je hierbij helpen.
Kostolany schreef:de koop moet ineens juist passen en dan kan het iets aangepast worden maar beperkt vaak.
Paulusjuh schreef:Ik zou de zadelmaker nog eens laten komen. Albion staat erom bekend dat ze veel schoudervrijheid bieden. Het kan idd ook de plek van de singel zijn die het zadel naar voren trekt in combi met de bouw van je paard. Dan zou een anatomische singel een oplossing kúnnen zijn.
AlexCo95 schreef:Paulusjuh schreef:Ik zou de zadelmaker nog eens laten komen. Albion staat erom bekend dat ze veel schoudervrijheid bieden. Het kan idd ook de plek van de singel zijn die het zadel naar voren trekt in combi met de bouw van je paard. Dan zou een anatomische singel een oplossing kúnnen zijn.
Wij hebben al een anatomische singel, maar meestal moet dan de ''bolle'' kant aan de kant van de buik worden gevestigd, maar bij mijn singel was dit aan de kant van de borst. Deze singel was aangeraden toen wij het zadel kochten.
.AlexCo95 schreef:O haha, dom van me maar je ziet ook vaak singels waarbij de bolle kant naar de buik toe wijst.
Ik denk dat ik mijn papa dan maar even ga overhalen dat een nieuw zadel waarschijnlijk toch dé oplossing is...
Heel erg bedankt voor de snelle reacties!!