Passier Grand Gilbert

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lx3

Passier Grand Gilbert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 10:40

Ik ben op zoek naar een ander zadel omdat mijn KN Symphonie naar voren schuift tijdens het rijden.
Nu wordt een Passier Grand Gilbert aangeraden door mijn instructeur.
We hebben er een aantal gepast bij hem en het blijkt aardig goed te liggen. Ik ga er bij een zadelmaker over informeren.

Hebben jullie misschien ervaringen met dit zadel?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 10:48

Ik heb de passier grand gilbert als nauw ervaren op mijn niet zo brede paard. Lag bij de schoft goed maar er zat heel weinig ruimte tussen de kussens waardoor hij teveel knelde bij haar rug.

Had ook een schuifprobleem met mijn andere zadel. Onder de GG liep ze niet beter (schoof wel iets minder). Ik ben voor een andere zadelmaker en op maat gemaakt zadel gegaan :)

Wel fijne zadels om in te zitten, dat wel. Maar hoe n zadel past is volledig afhankelijk van de bouw van n paard natuurlijk :o

DanielleVos

Re: Passier Grand Gilbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 10:55

Ik heb een Passier Grand Gilbert extra. Destijds veel problemen gehad met mijn merrie (1,68 hoog) die echt een lastige rug had (lees: geen een zadel bleef goed liggen, ze had ook kisting spines). Dit was uiteindelijk het enige zadel wat helemaal goed lag! Helaas heb ik haar moeten laten inslapen, maar ik gebruik nu het zadel op mijn ruin van 1.74, en ook op hem is dit een prima zadel! Bij de schoft zit er een speciale uitsnijding in die zorgt voor meer bewegingsruimte voor het schouderblad (vooral ook de draaiende beweging die de bovenkant hiervan maakt). Ik had hiervoor een Euroriding zadel, maar ik vond die in verhouding tot deze zo breed! Dit is zoals S_en_Z zegt best een smal zadel, ook qua zit, vind ik zelf erg prettig. Mooie diepe zit ook. Ik ben er dus zeer tevreden over!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 10:59

Ik vind het ook een onwijs fijn zadel! Ligt op mijn beide paarden heel goed en dwingt je als ruiter niet in een bepaalde houding.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 11:51

Ik heb er jaren een gehad, lag als een huis en super voor mijn paard met hoge schoft en iets oplopende lendenen. Wel een wat smal tussenkanaal, maar was ook al een oudje dus wie weet zijn de nieuwere daarmee ook met hun tijd meegegaan. Verder super kwaliteit zadel.

Ik kon er zelf alleen níet op zitten, bij het bekken was hij wat te breed en de kniewrongen te klein waardoor mijn benen niet aangesloten lagen. Daardoor moest ik mijn knieën optrekken om in balans te kunnen blijven. Maar hij was ook wat aan de grote kant voor mij, wie weet met een maatje kleiner had ik er veel beter in gezeten.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 11:54

duur, maar topkwaliteit