HH beenbescherming

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

f4bjheu

HH beenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 23:04

Hihi,

Ik smolt helemaal toen ik de nieuwste beenbescherming van HH zag: de Elite-r grandprix! En ook nog redelijk betaalbaar in vergelijking met andere quick-close beenbeschermers,

Maar de grote vraag is natuurlijk:
Hoe bevallen ze?

Voor de nieuwsgierige bokkers:

http://www.harryshorse.com/nl/catalogus ... .33200103/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:15

Ik heb ze niet, Maar zou ze ook niet willen. Deze worden bloedheet.. Omdat er nu echt geen stukje meer is wat kan afkoelen..

Edit: en het air neopreen geloof ik niet in. Ik heb beschermers gezien van 180 euro (alleen voorbenen) ook met "air neopreen" En die worden net zo warm als gewoon neopreen. Daarbij zie ik ook niet het voordeel van aan de voorkant gesloten beschermer met dressuur en springen.

f4bjheu

Re: HH beenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 12:22

Ik zou ze met name gebruiken bij springen en crossen, daarom vond ik het fijn dat ze aan de voorkant gesloten zijn, voor als ze wat aantikt.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:25

ik zou ze ook niet kopen, maar voor de cross al helemaal niet! dat elastiek is niks met dat water. ik zou investeren in goede cross bescherming

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:31

f4bjheu schreef:
Ik zou ze met name gebruiken bij springen en crossen, daarom vond ik het fijn dat ze aan de voorkant gesloten zijn, voor als ze wat aantikt.

Voor crossen kun je beter crossbeschermers gebruiken. Neopreen neemt water op, en word dus enkel zwaar. En een hardeplaat op de voorkant geeft meer bescherming dan zo'n dun stofje.

Met springen wil ik juist dat mijn paard het voelt wanneer ze aantik, Bij de volgende keer moet ze namelijk dr benen hoger optrekken.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 23:44

Mijn paard heeft snel wondjes etc, en is erg gevoelig, dus ook door het neopreen zal ze het voelen.

Wat zou beter zijn voor de cross, de HH gp, of "normale" peesjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 09:13

Ik zou dan normale kiezen ivm water.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 10:25

Investeren in cross bescherming.

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 10:32

Air neopreen? Bijna nog nooit zo'n afgesloten dikke laag neopreen gezien. Kan me niet voorstellen dat dit ademt, beschermer is ook nog rondom gesloten :( .

Voor crossen op BB/B niveau kun je prima door met normale peesbeschermers, maar ik zou zelf investeren in goede kwaliteit beschermers die ventileren en degelijk beschermen. Die van HH doen niet zo heel veel denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 10:42

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 00:08

Crossen ben ik van plan te gaan doen in de toekomst, sowieso in de zomer vakantie (ik ga namelijk naar de zomer instructie weken :D ), het zou dus met name voor het springen zijn ( wat ik wel al regelmatig doe

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 09:14

Ik zit ook naar die beschermers te kijken. Ik heb nu eskadron neoprene beenbeschermers en daar loopt mijn paard heel fijn op. De band onder de kogel door lijkt extra ondersteuning aan zijn wat zwakkere voorbenen. Het lijkt alsof die HH ook onder de kogel doorloopt en ondersteuning geeft.

mirjam1803

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 09:20

Voor de cross zou ikmze niet aanraden. Meer ik gebruik ze voor de dressuur en kan niet anders zeggen dat perfect! Benen zijn niet warmermdan anders, grote voordeel is dat je extra mooi om de kogel heen sluiten. Hierdoor stukken minder zand in de beschermers ! En ze blijven perfect op hun plaats! Ik heb ze inmiddels in alle beschikbare kleuren!