Ervaringen Black Country zadels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne_18

Ervaringen Black Country zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 08:45

Tot mijn grote verdriet is mijn paard uit ons schitterende cognac Sommer Passion zadel gegroeit |( .

Als ons huidige zadel verkocht is denk ik dat ik een Black Country zadel op hem aan laat meten. Gezien het feit mijn paard bovengemiddeld brede en relatief korte rug heeft met een normale schoft (typische arabieren rug) moet hij een speciale boom krijgen. Omdat die boom breed is in de twist en mijn bekken redelijk smal is moet er voor mij een opbouw op gaan komen zodat ik ook lekker zitten kan.

Nu ben ik erg nieuwsgierig of er mensen zijn met een gelijk soortig probleem als ik heb en van Black Country een zadel aan hebben laten meten. Overige ervaringen met dit merk zijn ook meer dan welkom natuurlijk.

Wat zijn de mogelijkheden wat betreft aanpasbaarheid van dit zadel als mijn paard meer bespiering krijgt. Hij is nu 5,5 jaar oud, volop aan het ontwikkelen en nog niet klaar met groeien volgens de fisio. Gelieve niet het advies nog even te wachten met een custom made zadel I.v.m nog niet uitgegroeid paard. Gezien de rug van mijn paard en mijn bouw ontkomen we niet aan maatwerk helaas.

Voor men WoW gaat aanraden. Is niet nodig. Budget is er niet voor zo'n zadel, ben niet overtuigd van het concept en weiger zo'n klap geld uit te geven aan een product met zo'n slechte leer-kwaliteit.

_Cher

Re: Ervaringen Black Country zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:24

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 13:54

_Cher schreef:
Ik heb geen ervaringen met dit zadel, maar heb je in dit topic al gekeken? [HAR] Ervaring "Black country" zadel?!

Bedankt voor je tip ;-) . Dit topic had ik idd al door gespit. Graag zou ik wat meer recente verhalen willen lezen.