Dyon lage neusriem, gespen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

essie_blue

Dyon lage neusriem, gespen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 20:16

Goedenavond!

Ik heb een vraagje, ik ben al weet ik hoe lang op zoek naar een fijn hoofdstel met een lage neusriem.
In het bruin maat full en het moet ook nog eens bij mijn zadel passen. Geen onmogelijke opgave heb ik al gezien, maar makkelijk is anders.
Er zijn een paar opties, ik vind het Premiera hoofdstel nog steeds prachtig, echter is die veel te donker en past die totaal niet bij mijn middenbruine zadel. Ik zoek trouwens wel een lage neusriem die onderlegd is bij de gesp, en dát is dus bijna nergens te vinden. Nu kwam ik dus uit op dit Dyon hoofdstel, ik vind het zelf een prachtig hoofdstel, vind vooral het anatomische kopstuk heel fijn om te zien en de neusriem is met een kussentje onderlegd en op de neus is weer een zacht stuk leer. Dat heb ik tot nu toe nog nergens gezien. Maar nu heeft deze weer van die gekke gespen op de neusriem.. Waar dienen die voor en is dat toegestaan bij de dressuur?

Wordt onderhand helemaal melig van de zoektocht, en om nou gelijk (weer) een hoofdstel bij Dobert te laten samenstellen.. :') Maar wil ook wel echt iets goeds voor mijn paard, hij is gevoelig achter oren en krijgt wondjes van gespen die niet netjes onderlegd zijn.

http://www.horseridersclassics.nl/produ ... -neusriem/

Mungbean

Re: Dyon lage neusriem, gespen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:23

Ik wil ook graag dat Dyon hoofdstel :))
Maar vind het wat prijzig, dus spaar nog even.
Die gespjes zijn juist super, vaak is het middenstuk van de neusriem wat krap of juist te lang, hiermee kun je hem goed passend maken.
Zou niet weten waarom dat niet zou mogen.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 20:42

Hmm ja dat klopt, heb nu een wat ouder en vrij stug hoofdstel met lage neusriem en die ringetjes zitten ook niet helemaal op de goede plaats. Vind het wel belangrijk dat alles goed past, paardlief doet al zo zijn best voor me. :)

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:21

Sorry voor de reactie in een ietwat verouderd topic. Maar heb je dit hoofdstel nog aangeschaft en hoe bevalt het dan?

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 17:27

Ik heb 'm inderdaad aangeschaft. Superblij mee! :) Rij hem thuis regelmatig met dit hoofdstel.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:44

Nog 1 vraagje :)
Hoe zit het met de gespen van de neusriem. Zijn deze behalve bij het neusstuk aan beide kanten te verstellen of gaat die over het kopstuk heen om de neusriem aan 1 kant vast te maken?

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 12:31

Uhmm snap niet helemaal wat je bedoelt, zitten nogal veel gespen aan. Gaat volgens mij in ieder geval niet over het kopstuk heen. Je moet het kopstuk los zien van het neusdeel, je kan er ook heel makkelijk een gecombineerde aan doen zo. De gespen zijn op de neusriem zelf makkelijk te verstellen aan beide kanten, bij de kin heb je een soort 'aansnoerneusriem', zodat daar een lekker dik padje onder zit. Vind ik persoonlijk heel fijn, zo is het daar lekker zacht, het bot ligt daar toch erg oppervlakkig. Aan de zijkant aan volgens mij beide kanten kan je de hoogte aanpassen.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:34

Aah oke. Ook al snapte je me niet, je gaf precies de goede informatie ;)
Ik zit nu alleen nog te twijfelen tussen deze en een hoofdstel van Hooks. Maar met alle gegeven info kan ik er nu vast uit gaan komen.