Ik heb een vraagje, ik ben al weet ik hoe lang op zoek naar een fijn hoofdstel met een lage neusriem.
In het bruin maat full en het moet ook nog eens bij mijn zadel passen. Geen onmogelijke opgave heb ik al gezien, maar makkelijk is anders.
Er zijn een paar opties, ik vind het Premiera hoofdstel nog steeds prachtig, echter is die veel te donker en past die totaal niet bij mijn middenbruine zadel. Ik zoek trouwens wel een lage neusriem die onderlegd is bij de gesp, en dát is dus bijna nergens te vinden. Nu kwam ik dus uit op dit Dyon hoofdstel, ik vind het zelf een prachtig hoofdstel, vind vooral het anatomische kopstuk heel fijn om te zien en de neusriem is met een kussentje onderlegd en op de neus is weer een zacht stuk leer. Dat heb ik tot nu toe nog nergens gezien. Maar nu heeft deze weer van die gekke gespen op de neusriem.. Waar dienen die voor en is dat toegestaan bij de dressuur?
Wordt onderhand helemaal melig van de zoektocht, en om nou gelijk (weer) een hoofdstel bij Dobert te laten samenstellen..
Maar wil ook wel echt iets goeds voor mijn paard, hij is gevoelig achter oren en krijgt wondjes van gespen die niet netjes onderlegd zijn. http://www.horseridersclassics.nl/produ ... -neusriem/