Is hier vraag naar?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Interesse in producten van Premier Equine?

Nee
19 (42%)
Ja
19 (42%)
Ja, maar ik heb alleen interesse in dekens
6 (13%)
Ja, maar ik heb alleen interesse in ...... (graag toelichten in een berichtje)
1 (2%)

Totaal aantal stemmen: 45

nina88

Is hier vraag naar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 19:13

Een aantal maanden geleden heb ik voor mijn jonge merrie een nieuwe winterdeken met losse vullingen van verschillende diktes gekocht (liners) bij www.premierequine.co.uk . Het systeem is vergelijkbaar met dat van horseware dekens, maar dan een stuk minder duur. Voor deze sloper durfde ik een horseware deken namelijk niet aan.

Na deze deken een periode gebruikt te hebben, was ik zo enthousiast dat ik voor al mijn 4 paarden een dergelijke set heb aangeschaft. Wat een fijne, kwaliteitsdekens! Een super goede pasvorm, geen schuurplekken, geen uitvallende manen door het gebruik van de halsdeken en heerlijk warm.
Het enige nadeel is dat je de dekens uit Engeland moet laten overkomen en dat werkt niet altijd even prettig.

Nu heb ik er eens over na zitten denken en bedacht ik me dat er misschien meer mensen en paarden heel blij zouden worden van deze dekens. Ze hebben ook prachtige zomer- en vliegendekens en ik ben persoonlijk hartstikke goed te spreken over dit merk.
Daarop heb ik contact opgenomen met Premier Equine en ook zij zijn enthousiast.

Maaarrr.. Voordat ik me ergens in stort.. Is er daadwerkelijk vraag naar dit product? Zouden jullie producten aan willen schaffen?
Zo ja, welke producten?
Zo niet, waarom niet?

vuurneon

Re: Is hier vraag naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:15

Nee, ik wil geen dekens meer met loopsplitten.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:17

Onderdekens vind ik wel superhandig. Kost veel minder dan steeds andere winterdekens te kopen. Maar ik hou het wel graag op horseware :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:21

De dekens zijn er mooi uit zo op het eerste oog. Nu heb ik niet zoveel tijd om me er verder in te verdiepen, maar ik denk dat ik wel interesse heb. Ik vind de horseware dekens altijd erg mooi, maar idd de prijs houdt me toch wat tegen...

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:22

Voor mij persoonlijk zou er geen vraag naar zijn. Ik ben genoodzaakt voor horseware/bucas dekens te kopen, gezien hij een tussenmaat heeft.

Verder wel leuk voor dekenslopers, zo heb je toch fijne dekens voor veel minder geld 'als de originele' :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:23

Ik heb de site bekeken en ik ben al fan :D Heb nu horseware en dat is best duur. Ik zie hier ook mooie dekens. Maar ze lijken kwa prijs wel redelijk vergelijkbaar toch?
De vliegendekens vind ik er ook mooi uitzien, maar waar ik vooral interesse in heb zijn de beenbeschermers, ze lijken erg op de Dalmar been beschermers maar dan goedkoper :j

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:24

Jeeeetje wat lijken me dit een fijne dekens zeg! Ik ben enorm fan van de Horseware dekens en als ik zelf een eigen paard zou kopen, zou ik deze dekens graag willen, maar deze dekens zijn én een stuk goedkoper, en hebben verstelbare borstsluitingen wat ik bij Horseware weer erg mis. Wauw, 280 pond voor een deken met drie liners en twee halzen, wat een droomprijs zeg :D
En ze hebben ook nog ponydekens, jongens mijn dag kan niet meer stuk *\o/*

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:25

Zitten er wel 3 liners bij? Kan dat zo niet vinden hoor, zie alleen de losse verkoop prijs voor de liners...

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:27

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 07-07-24 15:25, in het totaal 3 keer bewerkt

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:28

CK88 schreef:
Zitten er wel 3 liners bij? Kan dat zo niet vinden hoor, zie alleen de losse verkoop prijs voor de liners...

Yep, bij de 'heavyweight' dekens is als het goed is de bovenste degene met zo ongeveer alles wat je maar hebben wilt. :)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:28

Ik heb een deken (gehad) van premiere maar mijn paard kreeg daar een hele rare bobbel van in haar hals/slokdarm waar het deken begon. Durfde het niet meer op te doen :n
Hou het liever bij Horseware...

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:39

Piekosjj schreef:
CK88 schreef:

Yep, bij de 'heavyweight' dekens is als het goed is de bovenste degene met zo ongeveer alles wat je maar hebben wilt. :)

Gevonden, inderdaad mooie prijs!

Laughy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:41

heb de website even bekeken en heb ook wel interesse, mijn paard staat ook met dekens, en hier sneuvelen vooral de gespen bij de borstsluiting (al heb ik een donkerbruin vermoeden dat dit door de merrie van mijn zus komt, toen zij er nog niet was nooit een kapotte deken gehad... maar die gaat komende weekend terug naar de oude eigenaar, dus ik ga zien als ik dan nieuwe gespen aan de dekens zet.... :P ).
En zou ook zeker interesse hebben de zadelonderleggers van wol... vind die hier bij ons in de ruiterzaak altijd erg duur, en de nep wollen onderleggers geven naar mij gevoel niet voldoende steun!

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 20:03

Wat leuk om al deze berichtjes te lezen!

Wat meer informatie
Een losse deken (evt. met hals) kost rond de 100-180 euro.
Een losse liner (vulling/onderdeken) kost tussen de 50-60 euro, afhankelijk van de dikte.
Een losse hals kost ongeveer 40-50 euro.
Een hele set (deken, 3 verschillende liners, 2 verschillende halsstukken) kost ongeveer 350 euro.

Een voorbeeldfoto:
Afbeelding

Beauuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:11

Ik denk dat ik er ook zeker wel interesse in heb, vooral als ze van goeie kwaliteit zijn! Dat scheelt een hoop geld met dekens, vooral omdat de dekens van mijn paard nog wel een stuk scheuren door weidemaatjes..

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 20:21

De kwaliteit is zeker goed.
Ik gebruik ze nu al een aantal maanden en er is nog geen scheurtje, beschadiging of wat dan ook te zien. En dat terwijl die van mij behoorlijk ruw spelen en normaal gesproken regelmatig een deken slopen.

Mijn jonge paard zit bijvoorbeeld zelf (door de dekens heen) wel onder een aantal bijtplekken, terwijl de dekens nog zonder beschadigingen zijn.

Dat is ook de reden dat ik zo enthousiast ben.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:53

Wat is voor de mensen in Nederland het voordeel als ze de dekens via jou bestellen? Ik ben zelf nogal van spullen uit Engeland bestellen en dit gaat eigenlijk altijd goed en heb het snel in huis. De verzendkosten zijn ook absoluut niet hoog. Ik neem aan dat jij er ook nog iets aan wilt verdienen? Ik vind hun spullen geweldig maar bestel het dan wel gewoon in Engeland voor hun eigen prijzen.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 21:16

Ik ga het dan natuurlijk voor een inkoopprijs bestellen.. Dus mijn prijzen zullen in principe natuurlijk niet hoger liggen dan de prijzen die nu op de site te zien zijn. Zal er natuurlijk niet nog een extra winstmarge bovenop leggen.

Ik vond het zelf als particulier een drempel en best spannend om in Engeland te bestellen. Bovendien ging de afhandeling bij mij absoluut niet vanzelf.

Het voordeel is dus dat je het dan niet in het buitenland hoeft te bestellen. Dat is voor jou misschien geen voordeel, maar voor mensen als ik zeker wel.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:22

Ik kan me inderdaad voorstellen dat het voor mensen die niet in het buitenland durven te bestellen ideaal is. In 99% van de gevallen is het volgens mij wel voordeliger om rechtstreeks in Engeland te bestellen.

Maar het zijn top producten. Mijn vriend heeft de cross beschermers en die bevallen heel erg goed. Een deken en dekjes volgen snel denk ik zo :D .

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:35

De beschermers zien er goed uit
De eerste ''brussingboots'' wat word de euro prijs voor 4 in het wit

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 21:36

Bedankt voor je eerlijke mening!

Dat snap ik, maar ik zie geen reden om boven de prijs als in Engeland te gaan zitten.

De winstmarge is niet groot, maar het is niet de bedoeling dat ik er van ga leven oid.

Fijn dat jullie ervaringen ook goed zijn!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:16

Ik heb heel erg getwijfeld tussen deze deken en een Rambo Wug. Het is uiteindelijk de Rambo Wug geworden omdat ze bij PE niet konden vertellen wat het waterdicht en ademend vermogen van de dekens was. Mijn pony staat 24/7 buiten en ik vind het erg belangrijk dat de deken goed waterdicht en ademend is.

De dekens zijn trouwens ook in NL te bestellen bij: http://www.magics-spirit.nl/index1.html

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:26

vuurneon schreef:
Nee, ik wil geen dekens meer met loopsplitten.

Wat is het probleem met loopspliiten als ik vreagen mag?
Wij hebben namelijk ook zo'n deken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:28

Bij elke deken die ik heb gehad, laat het bovenaan de loopsplit los. Geen idee wat mijn pony doet, maar t is altijd hetzelfde verhaal :+ dus ik wil gewoon geen loopsplitten meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:34

hmm vind het mooie dekens om te zien, maar vind de prijs nou niet zo aansprekend om daarvoor te wisselen van merk (gebruik nu horseware)

Even een voorbeeldje
55 200 gr lin
98 0gr outdoor
107 100gr outdoor
64.50 400gr liner
55 Hals 150 gr
totaal 379,50

Tegen de 352 euro van die set(Buster Trio Complet) van premier equine. Scheelt maar 30 euro. Maar ik heb bij horseware wel 2 outdoor dekens waardoor ik altijd een reserve heb wanneer er 1 stuk zou gaan.

Met mijn set horseware kan ik
0 gr
100 gr
200 gr
300 gr
400 gr
500 gr
outdoor dekens maken.

En met de van premier equine
100gr
200gr
300gr
450gr
Minder optie's dus als met horseware.

Alleen heeft de PE een extra hals, maar daar hecht ik persoonlijk niet zo veel waarde aan.