Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
ArankaM schreef:Ik heb wel eens met een zadelhoes om het zadel gereden, dit ging prima en werkte goed.
maximuss schreef:Er bestaan speciale rij- regendekens die je zadel en je benen ook droog houden.
kleinvosje schreef:Gewoon rijden in de regen, krijgt je zadel niks van hoor. Na het rijden even afdrogen met een handdoek. Regelmatig invetten. Je zadel heeft meer te lijden van zweet dat door het dekje heen komt.
DewiRox schreef:Inderdaad, als het zadel er niet tegen kan, had het ook maar geen zadel moeten worden..

. maximuss schreef:Google eens op bucas rain protector...
Daar kunnen je benen niet onder maar het zadel blijft droog.
kleinvosje schreef:Het is bij sommige bruine leersoorten sneller zichtbaar, maar trekt ook wel weer weg. Niets om je zorgen om te maken, het is een gebruiksvoorwerp...
snorkel1986 schreef:gewoon je zadel optijd in vetten wel droog ik mijn zadel na een bui af gewoon met oude handdoek/thee doek en na alle jaren in de regen rijden zadel in prima staat
heb wel voor mij zelf rain legs ideaal
alleen na poos toch natte kont maar meeste blijft droog ook fijn met erge kou houden mooi de wind tegen en ook betaalbare oplossing
AaronYve schreef:Die regendruppels in het zadel kan alleen wanneer ze het niet droog hebben gemaakt.
Ik heb sinds kort ook een nieuw zadel waar ik ontzettend zuinig op ben maar als het regent dan ga ik gewoon rijden hoor. Ga echt niet moeilijk lopen doen omdat mijn zadel niet nat zou mogen worden.
Gewoon droog wrijven en invetten

Negerzoen schreef:En gewoon een waterdichte 0 grams uitrijdeken? Blijft de kont van je paard ook meteen droog
edit:
Even een voorbeeld:
http://www.horseshopinternational.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/w/a/waterdichte_uitrijdeken_blauw.jpg
dyoka schreef:Bij het uitstappen is je paard toch al nat.
Ik zou inderdaad niet zo moeilijk doen qua dekens enz. en gewoon gaan rijden. Ik snap dat je zuinig bent op je spullen, maar een beetje zadel kan daar prima tegen.