Dekensingel met gesp (of iets dat daarop lijkt)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Dekensingel met gesp (of iets dat daarop lijkt)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 11:37

Hallooo :wave:

Ik vroeg me af of er dekensingels (of iets wat daarop lijkt) zijn met echte gespen i.p.v. zo'n kliksysteempje.

Dus niet dit:
Afbeelding

Maar dit:
Afbeelding

Komt dan dus eigenlijk neer op een dunne longeersingel zonder ringen en al die poespas. Ik heb al behoorlijk wat afgezocht maar kan niets vinden dat hierbij in de buurt komt. Is er misschien iemand die zoiets weet te vinden, of een idee heeft voor iets dat erop lijkt?

snorkel1986

Re: Dekensingel met gesp (of iets dat daarop lijkt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:45

waar wil je het voor gebruiken ? Gewoon aks deken singfel om dat die andere los gaat,of,....

Tegen los gaan kan je aan je deken singel anders ook z'n rubbertje doen die vaak ook aan je deken zit.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 11:50

Ik wil het gebruiken voor om een schapenvacht te doen. Soort barebackpad-idee dus. Gewone dekensingels vind ik vaak lastig met verstellen dus ik ben eens aan het rondkijken voor iets makkelijks dat ook nog blijft zitten. Ik weet dat ik er singelstoten aan kan laten zetten maar ik wil eerst eens zien wat er mogelijk is zonder met het ding zelf aan de knutsel te hoeven :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:54

Evt kan je ook een longeersingel gebruiken zonder kussens.

Carlivb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:58

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:00

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:01

Gewoon een niet elastische dekensingel dus.
Zitten meestal wel wat ringetjes aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:01

Gewoon een deken singel halen en daar een gesp aan laten zetten? En aan het andere uiteinde een leren riem met gaatjes?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 12:05

Bedankt voor de tips. Die van de Divoza had ik gezien ja. Dat is wel ongeveer zoals ik het bedoel, ik vraag me alleen af tot hoever die kussens die eronder zitten doorlopen...

Sizzle, de dekensingels die ik tegenkom hebben dus zo'n kliksysteem dat ik niet wil, ook de niet-elastische. Of ik kijk niet goed?

Kan dat, een gesp eraan laten zetten? Zou niet weten hoe en waar eigenlijk, nog nooit bij nagedacht :o Daar kan ik weleens naar informeren!

Carlivb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:08

Kirsha schreef:
Bedankt voor de tips. Die van de Divoza had ik gezien ja. Dat is wel ongeveer zoals ik het bedoel, ik vraag me alleen af tot hoever die kussens die eronder zitten doorlopen...

Sizzle, de dekensingels die ik tegenkom hebben dus zo'n kliksysteem dat ik niet wil, ook de niet-elastische. Of ik kijk niet goed?

Kan dat, een gesp eraan laten zetten? Zou niet weten hoe en waar eigenlijk, nog nooit bij nagedacht :o Daar kan ik weleens naar informeren!

Denk een cm of 15. per kussen dan, ik heb deze ook. Kan het nameten voor je ;)

Lijkt me dat de zadelmaker dat wel kan, vragen kan altijd!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:09

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:15

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:15

Kirsha schreef:

Tuurlijk kan dat, Gewoon iemand die beetje handig is met een naai machine.

Een longeersingel zou ik niet doen. Die zit namelijk precies op de plek waar jij moet zitten.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 12:43

Daphne, zo één die jij noemt heb ik hier ook, alleen kunnen daar dan de ringen niet af geloof ik. Maar wat Nini_roosje ook zegt, ik weet niet of dat heel praktisch zit vanwege de ligging. Met een dekensingel is dat natuurlijk ook enigszins zo, maar die is wel een stuk dunner.

Sizzle, degene die jij noemt ziet er wel heel ideaal uit zeg! Daar ga ik eens wat meer informatie over opzoeken. En mijn paard opmeten want ik zie dat het een XL is dus ik hoop dat mijn paard daar niet te 'dun' voor is. Super +:)+

Sowieso iedereen bedankt voor het meedenken! :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:18

Ik durf het bijna niet te zeggen ... maarre ... hoe lang moet hij zijn :o

Vroeger zaten die gewoon vast aan de dekens en ik (als onverbeterlijke verzamelaar) heb er nog wel wat liggen...

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 13:23

Ik had het kunnen weten _O-

Ik ga vanmiddag even meten. Als ik naar mijn stijgbeugelriemen (van 130 cm) hier kijk, en er dan 2 aan elkaar doe, dan zou dat best in de buurt kunnen komen. Maar aan de andere kant, ik keek net in het 'paard-is-te-dik-topic' en daar waren zelfs de dikke paarden maar net 2 meter omtrek ofzo :P Dus ik ben heel benieuwd. Zal het hier vanmiddag/vanavond neerzetten :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:25

Is goed, hoor :D