Peesbeschermers?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

BeatTheElite

Peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 16:22

Hoi!
Ik rijd veel jonge paarden voor andere mensen op dressuur, springen en als het gevraagd word ook western, Ik moet nu een langere tijd een Fries van 8 gaan rijden in dressuur. Ik heb ook peesbeschermers liggen en strijkkappen (voor de achterbenen), Alleen de ene keer heeft ze de beschermers hard nodig (ze tikt haar been steeds tegen de andere) en de andere keer niet. Is het dan verstandig om ze altijd te gebruiken, zelfs als ze die dag gewoon normaal loopt? En is het verstandig om ze met buitenritten te gebruiken?

Alvast bedankt!

Eline_S_S

Re: Peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:26

Je bent 13..
En hoe bedoel je de ene keer heeft hij ze wel nodig en de andere keer niet ? Hij heeft ze nodig of niet..

BeatTheElite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 16:30

Ja ik ben 13, maar aangezien ik vaak word gevraagd voor jonge paarden neem ik aan dat ik wel aardig goed kan rijden?
En soms loopt ze gewoon goed, maar af en toe merk ik dat haar benen elkaar raken, dus soms heeft ze peesbescherms nodig ja, naar mijn gevoel dan.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:32

Gewoon altijd met beenbescherming rijden. Je hoeft het niet altijd te merken. Het paard heeft het nodig of niet. En aangezien de fries zich aantikt moet hij gewoon bescherming hebben om zijn benen.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:32

Gewoon altijd omdoen.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:34

esmeerambo schreef:
Gewoon altijd met beenbescherming rijden. Je hoeft het niet altijd te merken. Het paard heeft het nodig of niet. En aangezien de fries zich aantikt moet hij gewoon bescherming hebben om zijn benen.

+1
Bij mijn pony heb ik nog nooit gemerkt dat ze ze nodig had. Totdat ik ze een keer omdeed. Toen waren ze direct beschadigd :Y)

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:40

Eline_S_S schreef:
+1
Bij mijn pony heb ik nog nooit gemerkt dat ze ze nodig had. Totdat ik ze een keer omdeed. Toen waren ze direct beschadigd :Y)

Mijn pony tikt of strijkt niet maar bij een nieuwe set peesbeschermers zitten er ook gewoon gebruikerssporen op...
TS, je kunt ook van de strijkringen gebruiken. Dan hoef je geen complete set peesbeschermers om te doen.

Juulola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 18:07

Dat is heel makkelijk strijk ze of strijkt ze niet?

Als ze niet strijkt gewoon die beschermers achterwegen laten!
Als ze wel strijkt omdoen!

Maar vooral niet alleen 'omdat het je gewoon leuk lijkt'
Succes ;)