Zadel voor kleine Shetlander (88 cm)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kidde

Zadel voor kleine Shetlander (88 cm)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 11:35

Hallo allemaal,

We hebben thuis twee Shetlanders die elke week bereden worden. Op dit moment heeft de ene een Pinokkiozadel (10 inch) en de andere een klein basic zadeltje.

Nu is het Pinokkiozadel op zich goed, maar omdat er twee keer per week op gereden wordt ben ik toch op zoek naar wat beters.

Het probleem is alleen dat ze heel klein zijn, dus ik ben op zoek naar een klein zadeltje wat eventueel nog aangepast kan worden. We denken er namelijk ook aan om een zadelmaker te laten komen.

Groetjes Brechtje

shetlandfan

Re: Zadel voor kleine Shetlander (88 cm)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:43

Hoe groot zijn de shetjes, wat heet klein?
In die kleine maatjes zadel is er vrijwel niks wat aangepast kan worden. Meeste regululiere boomzadels gaan niet kleiner dan 15 á 14 inch.

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:33

Hallo Brechtje,

Fijn dat je zo bezorgd bent over je pony's. Een pinokkiozadeltje is echt niet slecht voor de pony. De ruiter zit er misschien minder prettig op, het is natuurlijk nogal glad.
De inchmaat van een zadel is bedoeld voor de ruiter. Dus 10 inch is voor een kleine ruiter, 12 inch voor een iets grotere, 16 inch voor een ruiter vanaf ong. 12 jaar. Bekijk eerst eens welke inch er voor de ruiter nodig is, dan een zadel zoeken die te verkrijgen is in die inchmaat.
Daarna komen we bij de maat voor de pony. Want het zadeltje moet niet klemmen op de schouders, en daar nu heb je met een pinokkio zadel geen last van.
Dat basic zadeltje, welke inch maat heeft dat? Vaak kan de voorboom wel iets breder of smaller gemaakt worden door een zadelmaker met de juiste apparatuur.
Als er nog vragen zijn, stuur me gerust een PB.

Succes.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 12:12

@shetlandfan Ze zijn 88 cm ;)

@Marjolijnvdh
Okee ik had zelf het idee dat het Pinokkiozadel toch niet helemaal goed ligt. Ze hebben niet zo'n lange rug, dus ze kunnen maximaal een 10 of 12 inch zadel hebben. Het basic zadel is een 10 inch zadel. Dat past bij de ruiters die er op rijden ook goed. Het was niet zo'n duur zadel, maar ik kan inderdaad wel eens vragen aan een zadelmaker of die aangepast kan worden ;)

Ik had zelf nog de wintec kids gezien. Ik was van plan om die te kopen ipv het pinokkiozadel. De wintec kids schijnt van betere kwaliteit te zijn zeggen ze. In elk geval bedankt voor je advies

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:15

wij hebben ook wintec kids voor B pony niet omdat een groter zadel niet past maar omdat de ruiter te klein is voor het grote zadel.
Afbeelding

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 12:59

De wintec kids ziet er wel goed uit! Zou je misschien de lengte voor me kunnen meten? Dan weet ik zeker dat die niet te lang is ;)

Alvast bedankt!

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:04

Wintec Kids zijn fijne zadeltjes. :j De kussentjes zitten vast met klitteband dus kan die kan je zelf nog zo plaatsen dat het goed ligt op de pony. Zo uit mijn hoofd is de lengte van dat zadeltje 36 cm.