Ik ben opzoek naar een nieuw zadel voor mijn D pony. Ik heb niet zo heel veel ervaring met zadels kopen, ik heb zeg maar nog nooit een zadel gekocht en weet dus ook niet waar ik allemaal op moet letten. Ik weet ook niet precies welke maat ik dan nodig heb, maar dat moet ik nog eventjes aan de eigenaar van het oude zadel vragen.
Ik heb het liefst een zadel van leer, maar ik sluit kunststof nog niet uit. Dus mijn vraag aan jullie weten jullie een goed merk voor een niet al te hoge prijs, en hebben jullie ervaring met die merken? Het liefst heb ik een zadel van 500 euro of goedkoper.
Ik vond bijvoorbeeld een zadel van fouganza mooi : romeo. Heeft iemand ervaring of raden jullie dit zadel juist af?
Sorry als er al een soortgelijk onderwerp is en zouden jullie me dan de link willen geven van dat forum?
Ik denk dat je het best een zadelmaker kan laten komen. Zij hebben vaak een beter zicht wat wel en niet past en wat er aan veranderd kan worden om het wel passend te maken. De meeste zadelmakers hebben ook veel keuze uit tweedehands zadels welke er vaak nog prima uitzien!
Succes met je zoektocht naar een fijn zadel voor jullie beide!
babslovertje
Geplaatst: 22-01-14 15:45
ik heb een wintec 500 cair springzadel, ben hier erg tevreden over! deze zijn nieuw iets over de 500 euro geloof ik. De bruine kleur houdt zich ook super mooi. Mijn zadel is nu 2 jaar oud en nog steeds in super staat.
Ik heb zelf een Rossner Atlanta op mijn pony liggen. Rossner Amerika is ook een heel mooi zadel. Zadels zijn van eigenmerk van de Divoza. Ik zou zeker bij het kopen van een zadel een zadelmaker erna laten kijken want als een zadel niet goed past kan dit een hoop problemen opleveren.