Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
_Jody_ schreef:Dat heb ik wel eens gedaan, maar dan ga ik nog schever zitten en zak ik de verkeerde kant op, omdat de drukverdeling dan niet meer klopt en zit ook niet lekker met je knie (ben vrij lang)
Margreet schreef:_Jody_ schreef:Dat heb ik wel eens gedaan, maar dan ga ik nog schever zitten en zak ik de verkeerde kant op, omdat de drukverdeling dan niet meer klopt en zit ook niet lekker met je knie (ben vrij lang)
Of je de steun voor je voet nou omhoog brengt door een dikker blokje of door een kortere beugelriem maakt natuurlijk netto niks uit: de afstand tussen ophanghaak en voetbed blijft gelijk.
. 44Myrthe44 schreef:Margreet schreef:[quote="_Jody_"
Dat heb ik wel eens gedaan, maar dan ga ik nog schever zitten en zak ik de verkeerde kant op, omdat de drukverdeling dan niet meer klopt en zit ook niet lekker met je knie (ben vrij lang)
[/quote
Of je de steun voor je voet nou omhoog brengt door een dikker blokje of door een kortere beugelriem maakt natuurlijk netto niks uit: de afstand tussen ophanghaak en voetbed blijft gelijk.
Dat klopt idd.
Dus als je met ongelijke beugelriemen nog schever gaat zitten, zul je dat ook hebben met een dikker blokje. Dan kan je het dus beter niet doen.
_Jody_ schreef:De afstand tussen 2 gaatjes is groter dan de dikte van een beugelblokje, vandaar mijn oplossing. Ik rijd ook op een manege, dus kan niet zomaar van alles toepassen. Maar mijn instructeur vond het ook een goede oplossing (tevens manege-eigenaar)......