Dikkere stijgbeugelblokjes

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Jody_

Dikkere stijgbeugelblokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 22:58

Zoals de titel al zegt zoek ik stijgbeugelblokjes die dikker zijn dan normale blokjes.
Je hebt wel schuine blokjes, maar dat vind ik niet fijn en denk ik ook niet geschikt voor mijn doel.
Ooit heb ik ze ergens gezien, maar iemand enig idee of ze nog ergens te vinden zijn?

mcsjelle

Re: Dikkere stijgbeugelblokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:04

Wat is de functie van dikkere blokjes als ik vragen mag?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:06

Inderdaad, daar ben ik ook wel benieuwd naar!

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 23:12

Ik heb een beenlengte verschil en sta daardoor scheef.
In het dagelijks leven heb ik steunzolen, maar met paardrijden heeft dat geen nut omdat hij dan niet steunt op de goede plek.
Ik hoop door aan de kortere kant een dikkere blokje in te doen dat ik dan wat rechter ga zitten/steunen ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:13

Hmm, inderdaad, nog nooit aan gedacht! Wel logisch uiteraard.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:14

Beugel een half gaatje korter maken? Ik rij ook met een half gaatje verschil...

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:14

Je hebt het vast al geprobeerd, maar is het niet mogelijk om gewoon de beugels ongelijk te zetten? Mail anders even mijn vriendin, axivoca123
Zij heeft ook beenlengte verschil (iets meer dan jij wss..) maar misschien dat zij jou kan helpen. Ik geloof dat ze het zo oplost maar misschien heeft ze nog goeie ideeën voor je!

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 23:17

Dat heb ik wel eens gedaan, maar dan ga ik nog schever zitten en zak ik de verkeerde kant op, omdat de drukverdeling dan niet meer klopt en zit ook niet lekker met je knie (ben vrij lang)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:37

Ik had bij mijn vorige blokjes het relief van een blokje afgesneden, dus het deel wat boven het ijzer komt en met 2-componenten lijm op een ander geplakt. Dat bleef heel lang zitten, zeker een jaar, maar daarna had ik ze niet meer nodig. Mijn scheefheid was veroorzaakt door een ongeval dus stilletjes aan werd ik weer rechter door fysio.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:42

_Jody_ schreef:
Dat heb ik wel eens gedaan, maar dan ga ik nog schever zitten en zak ik de verkeerde kant op, omdat de drukverdeling dan niet meer klopt en zit ook niet lekker met je knie (ben vrij lang)

Of je de steun voor je voet nou omhoog brengt door een dikker blokje of door een kortere beugelriem maakt natuurlijk netto niks uit: de afstand tussen ophanghaak en voetbed blijft gelijk.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:52

Een extra gaatje prikken tussen 2 gaatjes in? Misschien is 1 gaatje korter misschien net te kort en kom je zo tot een fijne lengte.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:25

Extra gaatje doe ik nooit meer, ik had van die zachte stijgbeugelriemen. Daar had ik een gaatje tussen ingemaakt maar omdat dat dan maar een smal stukje was is dat doorgescheurd. Nu heb ik dus een gat in die riemem. Bij mijn huidige (wintec webber) kan ik ook geen gaatjes bijmaken. Toch niet zo nauwkeurig, ik had 6mm verschil dus dat is niet makkelijk om aan te passen met stijgbeugelriemen.

Ts, wat ik me net ook bedacht, kan je niet bij de schoenmaker een extra laagje onder je ene schoen laten zetten? Als je dan gewoon loopt, loop je ook gelijk recht.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:29

Margreet schreef:
_Jody_ schreef:

Of je de steun voor je voet nou omhoog brengt door een dikker blokje of door een kortere beugelriem maakt natuurlijk netto niks uit: de afstand tussen ophanghaak en voetbed blijft gelijk.

Dat klopt idd.
Dus als je met ongelijke beugelriemen nog schever gaat zitten, zul je dat ook hebben met een dikker blokje. Dan kan je het dus beter niet doen ;).

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:36

44Myrthe44 schreef:
Margreet schreef:
[quote="_Jody_"
[/quote

Dat klopt idd.
Dus als je met ongelijke beugelriemen nog schever gaat zitten, zul je dat ook hebben met een dikker blokje. Dan kan je het dus beter niet doen ;).

Wat ze bedoeld is dat 1 volledig gaatje te veel is, dus dan zou je er al een gaatje tussenin maken. Maar zoals in mijn post hierboven kan ik dat toch niet aanraden, dan zijn er betere/veiligere alternatieven.

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 14:01

De afstand tussen 2 gaatjes is groter dan de dikte van een beugelblokje, vandaar mijn oplossing. Ik rijd ook op een manege, dus kan niet zomaar van alles toepassen. Maar mijn instructeur vond het ook een goede oplossing (tevens manege-eigenaar)......

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:45

_Jody_ schreef:
De afstand tussen 2 gaatjes is groter dan de dikte van een beugelblokje, vandaar mijn oplossing. Ik rijd ook op een manege, dus kan niet zomaar van alles toepassen. Maar mijn instructeur vond het ook een goede oplossing (tevens manege-eigenaar)......

Als je op een manege rijdt zou ik toch eens gaan informeren bij de schoenmaker of die er geen laagje onder kan zetten. Dan sta je met gewoon wandelen ook recht en dan moet je niet altijd het stijgbeugelblokje wisselen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:17

Er wordt wellicht overheen gelezen, maar ik vind het advies van Leen heel goed !