Springzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

f4bjheu

Springzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 22:30

Hallo,

Rustig ben ik opzoek naar een springzadel,
Deze zou ik 1a2 keer per maand gebruiken en ik O
Zoek dus met een budget van maximaal €550,-,

Nu kwam ik op de site van de Decathlon uit en vond de bruine
Romeo er onwijs gaaf uitzien.

Maar wat is jullie ervaring met dit zadel?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:32

decathlon zadels zijn vreselijk! ik ehbmijn paard bijna kapot gereden met de dressuur variant

f4bjheu

Re: Springzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 17:53

Niemand anders?

xhanneadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:55

geen ervaring mee, maar kan je niet beter een goed tweedehands zadel kopen?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:56

ik wil ook nog graag toevoegen dat het overige materiaal van de decathlon prima in orde is en ik ook gebruik. (dat je niet gaat denken dat ik anti goedkoop tuig ben).
Als ik jou was zou ik met dat budget voor een wintecje gaan, prima prijs kwaliteit en met goed opgevulde kussens en een juiste boom passen deze zadels op veel paarden.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 18:01

M'n winter pro ligt voor geen meter op m'n paard (Arabier he? Altijd lastig) en ik vond de Romeo set zo mooi en prijstechnisch ook heel interresant vandaar

Maar jullie advies ik niet het zadel te kopen?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:12

f4bjheu schreef:
M'n winter pro ligt voor geen meter op m'n paard (Arabier he? Altijd lastig) en ik vond de Romeo set zo mooi en prijstechnisch ook heel interresant vandaar

Maar jullie advies ik niet het zadel te kopen?

ik zei ook de meeste ;) misschien kan je best een zadelmaker met goede tweedehandsjes laten komen dan? een Arabier kan nogal een moeilijkere rug hebben.
Is de rug ook kort van stuk? voor mijn korte kwpn'er lag de wintec pro springversie ook te lang, de 500 dressuur daarintegen lag prima, dus misschien kan je ook versvhillende types passen van verschillende merken.
Ik zou zeker niet voor een romeo gaan, ik heb niets dan miserie gehad met de dressuur variant. Zadel leek perfect te liggen (ook door verschillende mensne met verstand bekeken), maar bleek door een technische fout dat er iets mis was met het zadel en mijn paardje werd wild van de pijn, terwijl ik gewoon van uittesten uit ging (omdat gezegd werd dat zadel prima lag). decathlon nam geen verantwoordelijkheid voor de fout in het zadel en ik zal termee, ik ben totaal niet tevreden. ook heb ik verschillende mensne gehoord in mijn omgeving die problemen met zo'n zadels hebben gehad.

sorry voor de pb, ik had verkeerd gedrukt

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 18:38

Aha oké.

Dus ik zou beter naar een ander zadel voor mijn korte, ronde Arabier kunnen kijken?

IkheetRuby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:41

Misschien dat de euroriding jade wat voor je is. Een zadel met stevige kniewrongen, zachte zit en een vierkante lepel. En misschien niet geheel onbelangrijk; binnen je budget.
Succes met je zoektocht!

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 19:24

Is deze ook in het bruin (cognac, Havana etc)?

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:56

Waarom niet gewoon een 2de hands A merk zadel? Genoeg keuze en dan heb je geen goedkope troep terwijl de prijs niet veel zal schelen ;)

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 22:23

Het punt is, dat ik zadels nooit zo goed durf te kopen ivm moeilijke maat paard. Maar binnenkort komt de zadelmaker voor een nieuw dressuur zadel voor haar ( door m'n ouders gesponsord :) )

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:28

Er zijn genoeg zadelpassers/makers/winkels die prima 2de hands zadels hebben en kundig advies voor je hebben. Een nieuw zadel wil niet zeggen dat t past ;)

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 01:09

nee daarom juist :)

verder wil ik ook dat de kleur perfect aansluit op die van het bruine mexicaanse hoofdstel van de decathlon (aangezien ik die set graag zou willen kopen m.u.v. het zadel nu dus)