Ventilerende beschermers maat M/cob?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Ventilerende beschermers maat M/cob?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 13:55

Ik zit op het moment met m'n handen in het haar. Ik ben momenteel mijn 3 jarige arabier aan het beleren. Het liefst heb ik niks om de benen maar als hij uit balans raakt, hoor ik hem soms flink aantikken. Beenbeschermers zijn dus nu wel een must. Aangezien hij door z'n forse poten niet in maatje pony past, en maatje full net te groot is, heb ik dus weinig keus. Ik had de ideale beschermers gevonden die als gegoten zaten (Dalmar crossbeschermers) maar tot mijn verbazing gaan deze op de zijkanten van de pezen schuren (afgebroken haren/kale plekjes). Hebben jullie nog suggesties voor goed ventilerende beschermers in maatje M/cob?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:58

josie

Re: Ventilerende beschermers maat M/cob?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:35

NEW CC Airoflow

abu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:52

Veredus beschermers ventileren erg goed, ben er tevreden over.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:57

Ik heb vandaag na lang informeren, zoeken en uitzoeken links en rechts naar verhitting, koeling, ventilatie en ga zo maar door voor mijn pony aantikker de Dalmar beschermers aangeschaft. Schijnbaar zijn deze momenteel de beste qua ventilatie en temperatuur regulering. Ik heb namelijk ook nooit wat om de benen en zelf een schurfthekel aan peesbeschermers van HH, BR etc. Maar nu wilde ik dit toch eens testen. Ik ben benieuwd iig :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 22:04

Ze werken echt top! Alleen ik ben een uitzonderlijk geval met een paard met extreem droog beenwerk en daardoor 'uitstekende pezen' waar de beschermers op gaan schuren :(

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:12

Ze passen iig :D Maar door wat jij zei ben ik heel benieuwd naar hoe ze zijn en of ze schuren. Wil tzt ook de front boots hebben, heb nu de hind boots eerst.
Ik heb ook nog gevraagd voor advies bij de paardendrogist voor aankoop, maar eigenlijk komt nog geen een in de buurt van het niveau van de Dalmar's. Ze konden me ook niet echt een alternatief suggereren. Ze verkochten nog Back on track, maar ik wou niks met neopreen ivm de warmte. Lastig wat je nu zou moeten.
Ik was nog even aan het zoeken, en vond deze link. Ze lijken een neppe variant van de Dalmar, maar vind ze eigenlijk te duur voor een goedkope neppe variant?

http://www.smartpakequine.com/premier-e ... oots-9026p

Edit: Deze lijken me toch best in de buurt komen. Alleen wel daar alleen te bestellen in L.
http://www.smartpakequine.com/trizone-a ... &cm_vc=Rec

Wel weer buitenland maar gok dat je het Nederlandse gedeelte inmiddels toch al volledig doorzocht hebt, want ook ik kon niet anders vinden als Dalmar :+

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:22

nienke1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:58

Ik gebruik zelf western beschermers. Op de een of andere manier zijn de benen van mijn paard nooit warm na het rijden met deze beschermers. Het kost wat, maar dan heb je ook wat