Keuze beenbeschermers

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

DanielleVos

Keuze beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 21:58

Hoi Allemaal!

Ik heb besloten om te investeren in een paar - naar mijn mening - écht goede peesbeschermers. Na veel zoeken op het internet heb ik twee merken waarvan ik overweeg om ze te kopen. Ik moet nu natuurlijk een keuze maken, dus vandaar dit topic. :+

De keuze is tussen de Veredus carbon gel vento en de Kentucky D3O air…
Tussen deze twee is een redelijk prijsverschil, dus ik zou graag van jullie weten hoe jullie ervaringen met een van deze (of beide) producten is…(of andere Veredus beschermers) Hoe is de temperatuur na training? Hoe is de pasvorm? Hoe lang doe je er al mee.. etc :)

Ik vind de Veredus heel aantrekkelijk qua ventilatie en - naar zeggen van mede stalgenoten - de robuustheid (gaat lang mee). Daarnaast lijkt het me ook een heel gebruiksvriendelijke peesbeschermer.. Kan deze trouwens in de wasmachine?

De D3O techniek van de Kentucky beschermers heel erg interessant, vooral omdat ik een onderzoek las waarin stond dat beschermers die erg vast van vorm zijn de gangen (beweging) van een paard kunnen verminderen. Het D3O is volgens de verkoper is het materiaal soepel en dan zorgt dan voor meer comfort.. Maar hoe zit het met opwarming?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn keuze ;) !

Groetjes,

Danielle

DanielleVos

Re: Keuze beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 08:45

Heeft niemand ervaring met een van deze twee?

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:58

Ik heb de kentucky's, maar dan wel de springvariant. Tja, ik geloof niet echt in luchtgaatjes. Ondanks dat worden de pezen er niet mega warm onder. Als je ze vast hebt lijken ze niet heel duurzaam, omdat de schaal heel dun, lichtgewicht en flexibel is. Maar eigenlijk doen ze het verrassend goed. Ze doen wat ze moeten doen, pasvorm is prima en belemmeren zeker niet in de beweging. Dat D3O is van zichzelf zacht, alleen als er een klap o.i.d. op komt is wordt het hard. Ik heb ze nu een jaar of 2 en gebruik ze alleen voor wedstrijden en trainingen, maar ze zien er nog goed uit en doen hun werk nog steeds prima.

Met veredus heb ik geen ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:20

Wil je deze beschermers vanwege het koel systeem?

Dan zou je ook nog eens kunnen denken over leren beschermers met lerenvoering. Mijn ervaring is dat daar de benen het koudst onder blijven. Ik heb geen ervaring met deze beschermers. Maar ik geloof er niet zo in, aangezien plastic alleen maar warmte vast houd. En die kleine gaatjes zo dichtgaan zitten met zand. Ik heb voor het crossen dalmar eventerboots ook met ventilatie. Maar ook daar zweten de benen onder (wel minder dan met neopreen beschermers). Maar onder mijn leren beschermers blijven de benen het best heb ik het idee.

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 10:28

MissMiekjee schreef:
Ik heb de kentucky's, maar dan wel de springvariant. Tja, ik geloof niet echt in luchtgaatjes. Ondanks dat worden de pezen er niet mega warm onder. Als je ze vast hebt lijken ze niet heel duurzaam, omdat de schaal heel dun, lichtgewicht en flexibel is. Maar eigenlijk doen ze het verrassend goed. Ze doen wat ze moeten doen, pasvorm is prima en belemmeren zeker niet in de beweging. Dat D3O is van zichzelf zacht, alleen als er een klap o.i.d. op komt is wordt het hard. Ik heb ze nu een jaar of 2 en gebruik ze alleen voor wedstrijden en trainingen, maar ze zien er nog goed uit en doen hun werk nog steeds prima.

Met veredus heb ik geen ervaring.

Dankjewel voor je reactie! Goed om te horen dat de D3O ook duurzaam is! Is de springvariant die helemaal rondom sluit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:29

Ik ken zelf niet beide beschermers (in die zin, ik heb ze niet) maar ik ken wél het materiaal van D3O aangezien ik dat hier heb liggen maar dan voor ander gebruik (in kleding, kniebescherming et cetera).

Volgens mij worden de benen onder alle peesbeschermers wel warm, ongeacht het materiaal. Je wikkelt toch iets om het been heen en daaronder kan het toch gaan zweten. Hoe fijn het materiaal ook is, zelf ga je ook zweten als je lange mouwen aan hebt, ongeacht of dit als een 2e huid aanvoelt of wat voor materiaal dan ook is. Het is een laagje, en door lagen kan je het warm krijgen, je paard natuurlijk ook.

Maar ik heb het D3O materiaal hier liggen en ik moet zeggen, ik vind het wél ontzettend fijn spul. D3O is inderdaad érg soepel spul, het wordt veel gebruikt als kniestukken en schouder/elleboogstukken door mensen die daar behoorlijke stukken mee rennen, lopen, knielen, kruipen, en weer verder lopen.
Daar hebben we nog geen klachten van gehoord, maar mens is natuurlijk nog altijd wat anders dan een paard. Maar ik vind het wel fijn spul, moest mijn merrie echt met de tijd peesbeschermers nodig hebben (dus niet de joepie joepie flappies die ik er nu op heb voor wanneer ik denk dat ze zichzelf aan gaat tikken, maar echt met crossen en springen bijvoorbeeld) ga ik vrij vlot voor de D3O beschermers denk ik, maar dat komt ook dus omdat ik al bekend ben met het materiaal.

Ik kan wel wat testen met het D3O materiaal wat ik hier heb liggen, wat er gebeurd bij continue wrijving, of het dan warm wordt of dat het lichaam dan warm wordt? Of ik moet eventjes een van m'n kennissen vragen die ervaring hebben met het spul hoe zij dat ervaarden tijdens dagelijks gebruik :) Wat ik al zei, zijn natuurlijk geen paarden :+ Maar geeft dan in ieder geval een beetje een beeld :)

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 10:30

Anoniem schreef:

Dan zou je ook nog eens kunnen denken over leren beschermers met lerenvoering. Mijn ervaring is dat daar de benen het koudst onder blijven. Ik heb geen ervaring met deze beschermers. Maar ik geloof er niet zo in, aangezien plastic alleen maar warmte vast houd. En die kleine gaatjes zo dichtgaan zitten met zand. Ik heb voor het crossen dalmar eventerboots ook met ventilatie. Maar ook daar zweten de benen onder (wel minder dan met neopreen beschermers). Maar onder mijn leren beschermers blijven de benen het best heb ik het idee.

Jaa ik wil ze vooral om de ventilatie, en om de duurzaamheid! Ik geef liever wat meer uit dat ik er lang mee door kan! Oh interessant dat leer zo goed ventileert! Welke beschermers gebruik jij dan als in vragen mag?

tippex_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:32

ik heb ervaring met veredus peesbeschermers
ik heb de classic (die met leer vanbinnen) voor op concours
en thuis gebruik ik de carbon gel.
qua pasvorm zitten deze beschermes super.
de peesbeschermers voor op concours worden niet zo vaak gebruikt buiten het wedstrijd seizoen, maar ze gaan nu toch al 3 jaar mee.
De carbon gel beschermers worden vrij vaak gebruikt.
en gaan ook al zeker 4 jaar mee. (had een van de eerdere modellen met gel, kostte nog eens tuk meer dan nu)
hoe dan ook ben ik zeer tevreden over deze beschermers en vind de kwaliteit erg goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:33

DanielleVos schreef:
Anoniem schreef:

Jaa ik wil ze vooral om de ventilatie, en om de duurzaamheid! Ik geef liever wat meer uit dat ik er lang mee door kan! Oh interessant dat leer zo goed ventileert! Welke beschermers gebruik jij dan als in vragen mag?

Ik heb dezeNorton lerenpeesbeschermers met de bij passende achter beschermers.

Ik gebruik ze iedere dag, na de training doe ik met een leerdoekje het zand eraf halen en zo blijven ze erg mooi :)

Edit: In de advertentie staat dat er neopreen in zit, bij de mijne is dat iig niet zo. Heb ze ook al erg lang dus misschien dat ze ze veranderd hebben.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-01-14 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:35

Ik heb de Kentucky's en er zitten 2 metalen 'knopjes' op.Die zijn bij mij binnen 2 maanden gaan roesten.
Die gaatjes maken geen verschil,ze zijn net zo warm.
Er doorheen blazen lukt ook niet.Pasvorm was bij mij minder dan van BR.
Ik heb ze in het bruin,toen bleek dat ik kogelbeschermers nodig had kon ik die niet krijgen in het bruin.

Ik heb nu de BR Ultimo,super fijn.

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 10:35

chelle_dora schreef:
Ik ken zelf niet beide beschermers (in die zin, ik heb ze niet) maar ik ken wél het materiaal van D3O aangezien ik dat hier heb liggen maar dan voor ander gebruik (in kleding, kniebescherming et cetera).

Volgens mij worden de benen onder alle peesbeschermers wel warm, ongeacht het materiaal. Je wikkelt toch iets om het been heen en daaronder kan het toch gaan zweten. Hoe fijn het materiaal ook is, zelf ga je ook zweten als je lange mouwen aan hebt, ongeacht of dit als een 2e huid aanvoelt of wat voor materiaal dan ook is. Het is een laagje, en door lagen kan je het warm krijgen, je paard natuurlijk ook.

Maar ik heb het D3O materiaal hier liggen en ik moet zeggen, ik vind het wél ontzettend fijn spul. D3O is inderdaad érg soepel spul, het wordt veel gebruikt als kniestukken en schouder/elleboogstukken door mensen die daar behoorlijke stukken mee rennen, lopen, knielen, kruipen, en weer verder lopen.
Daar hebben we nog geen klachten van gehoord, maar mens is natuurlijk nog altijd wat anders dan een paard. Maar ik vind het wel fijn spul, moest mijn merrie echt met de tijd peesbeschermers nodig hebben (dus niet de joepie joepie flappies die ik er nu op heb voor wanneer ik denk dat ze zichzelf aan gaat tikken, maar echt met crossen en springen bijvoorbeeld) ga ik vrij vlot voor de D3O beschermers denk ik, maar dat komt ook dus omdat ik al bekend ben met het materiaal.

Ik kan wel wat testen met het D3O materiaal wat ik hier heb liggen, wat er gebeurd bij continue wrijving, of het dan warm wordt of dat het lichaam dan warm wordt? Of ik moet eventjes een van m'n kennissen vragen die ervaring hebben met het spul hoe zij dat ervaarden tijdens dagelijks gebruik :) Wat ik al zei, zijn natuurlijk geen paarden :+ Maar geeft dan in ieder geval een beetje een beeld :)

Wat een uitgebreide reactie! Dankjewel! Ik ben het met je eens dat alles opwarmt, maar het gaat mij meer om hoeveel het opwarmt (in die zin: ik zoek iets wat minimaal opwarmt)! Het lijkt me erg interessant om te weten wat er uit die test komt! Ben ook benieuwd wat je kennissen er van vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:36

Ik zal even wat mails de deur uit gooien naar mensen die er sowieso dagen mee rondlopen zelf, dan kan ik even vragen aan ze wat hun opvalt en hoe warm het wordt :) Ik stuur je wel even een PB'tje als ik contact heb gehad met ze :)

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 10:39

Anoniem schreef:
Ik gebruik ze iedere dag, na de training doe ik met een leerdoekje het zand eraf halen en zo blijven ze erg mooi :)

Edit: In de advertentie staat dat er neopreen in zit, bij de mijne is dat iig niet zo. Heb ze ook al erg lang dus misschien dat ze ze veranderd hebben.

Ja er staat inderdaad dat er neopreenvoering in zit.. Ze zijn wel mooi! Zie ik dat ze sluiten met gespen? Is dat niet een gepriegel :+ ?

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 10:41

ambre schreef:
Ik heb de Kentucky's en er zitten 2 metalen 'knopjes' op.Die zijn bij mij binnen 2 maanden gaan roesten.
Die gaatjes maken geen verschil,ze zijn net zo warm.
Er doorheen blazen lukt ook niet.Pasvorm was bij mij minder dan van BR.
Ik heb ze in het bruin,toen bleek dat ik kogelbeschermers nodig had kon ik die niet krijgen in het bruin.

Ik heb nu de BR Ultimo,super fijn.

Oh dat is wel zonde zeg! Waar zitten die knopjes dan? Raar ook dat je niet door die gaatjes kan blazen, dat zou open moeten zijn toch, lijkt me? Haha! Ik zal eens kijken naar de BR ultimo! Dankje voor je reactie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:41

DanielleVos schreef:
Anoniem schreef:

Ja er staat inderdaad dat er neopreenvoering in zit.. Ze zijn wel mooi! Zie ik dat ze sluiten met gespen? Is dat niet een gepriegel :+ ?

Nee valt goed mee, Je word er vanzelf sneller in :)

http://www.piafferuitersport.nl/beenbes ... eschermers

Hier staat geen neopreen en ze zijn een stuk goedkoper. Dus wellicht is de nieuwe versie met neopreen.
Je hebt ook wel leren beschermers met van die druk knopjes als sluiting dat gaat wel sneller als gespjes.

Vaak hebben leren beschermers gespjes of zulke knopjes
http://www.dekroo.nl/dynamisch/producte ... 090044.JPG

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 10:43

chelle_dora schreef:
Ik zal even wat mails de deur uit gooien naar mensen die er sowieso dagen mee rondlopen zelf, dan kan ik even vragen aan ze wat hun opvalt en hoe warm het wordt :) Ik stuur je wel even een PB'tje als ik contact heb gehad met ze :)

Tof van je! :) Ik ben heel benieuwd!!

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 10:48

Anoniem schreef:
Nee valt goed mee, Je word er vanzelf sneller in :)

http://www.piafferuitersport.nl/beenbes ... eschermers

Hier staat geen neopreen en ze zijn een stuk goedkoper. Dus wellicht is de nieuwe versie met neopreen.
Je hebt ook wel leren beschermers met van die druk knopjes als sluiting dat gaat wel sneller als gespjes.

Vaak hebben leren beschermers gespjes of zulke knopjes
http://www.dekroo.nl/dynamisch/producte ... 090044.JPG

Ja die knopjes zijn ook wel erg handig! Pfoee nu heb ik nog meer keuze, hihi! Bedankt voor je tips en hulp!

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 10:51

tippex_ schreef:
ik heb ervaring met veredus peesbeschermers
ik heb de classic (die met leer vanbinnen) voor op concours
en thuis gebruik ik de carbon gel.
qua pasvorm zitten deze beschermes super.
de peesbeschermers voor op concours worden niet zo vaak gebruikt buiten het wedstrijd seizoen, maar ze gaan nu toch al 3 jaar mee.
De carbon gel beschermers worden vrij vaak gebruikt.
en gaan ook al zeker 4 jaar mee. (had een van de eerdere modellen met gel, kostte nog eens tuk meer dan nu)
hoe dan ook ben ik zeer tevreden over deze beschermers en vind de kwaliteit erg goed.

Ah iemand met Veredus! Jaa ik hoor heel veel dat ze lang mee gaan! Dat is voor mij wel echt een groot pluspunt! Hoe is het verschil met opwarming tussen de classic en de gel? En merk je sowieso verschil in warmte met evt normale neoprene beschermers?

tippex_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:17

ik vind de leren versie minder warm worden, daar het zweet naar mijn ervaring sneller in het leer trekt...
persoonlijk denk ik niet dat er heel veel verschil tussen de classic zal zijn en peesbeschermers van een ander merk qua warm worden...
ik denk dat het verschil gewoon in de kwaliteit, duurzaamheid en pasvorm zit.
nadeel is wel dat de classic meer onderhoud nodig heeft dan de gel versie omdat het leer is.

als ik deze peesbeschermers vergelijk met mijn cross beenbeschermers (dalmar eventing boots met air cooling)
zit er wel een verschil op, maar de eventing boots zijn dan ook ontworpen voor een zwaardere arbeid en zijn meer voorzien op cooling.