Betaalbare beenbeschermer pijkous/wrap

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Betaalbare beenbeschermer pijkous/wrap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 22:17

Ik wil eigenlijk overdag mijn paard wel in de stapmolen hebben. Ze heeft alleen een schiefel op haar achterbeen zitten. Nu is het risico op stoten in de molen best groot. En wil ik haar wel beschermd (er in laten) zetten.

De meeste beschermers zijn van de prijs niet laten slingeren. Nu is dat onvermijdbaar als ik ze aan me stal bevestig en ze door andere laat om doen. Dus zoek ik een tip voor een betaalbare beschermer. (Ik rij met een dure cross beschermer, en die gaan echt weer terug in kastje)

Paard strijkt verder niet en schept wel zand. Geen wol dus) Een open beschermer aan de onderkant is mij het prettigs. (geen 3-1 beschermers dus). Harde schaal past niet ivm de schiefel. Verder heeft ze een heel smal been dat wel lang is. Kwa lengte heb ik een full nodig, kwa dikte een cob. Dus ik zoek iets wat over elkaar getrokken kan worden zonder dat het gaat schuren.

Wie heeft de tip?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:25

Lisa_vera

Re: Betaalbare beenbeschermer pijkous/wrap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:31

Hoe doe je dat met de crossbeschermer en de schieffel? Heb je dan wel een harde schaal?
Bij een schieffel zit ik al snel te denken toch aam die 3 in 1 aangezien die geheel meevormen. Wil je die niet ivm warmte been?
En zo'n beschermer die een beetje op een transportbeschermer lijkt?
Lastig!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 22:40

Avelien naar die beschermers heb ik gekeken. Maar daar zit aan de binnenkant wel iets hard. En die schiefel zit aan de binnenkant. Dus het zou of een dikkere voering moeten hebben of daar niet hard moeten zijn.

Lisa: De crossbeschermer heeft een voering van prolite. Dat vormt zich prachtig naar de schiefel (na jaar van gebruik zie je een klein deukje precies op die plek ook).
3-1 beschermers passen niet. Door de smalte van het been geven ze iets ruimte waardoor ze altijd iets schuiven. Ik heb nog overwogen een stel te kopen en gewoon de onderkant af te knippen... Maar of dat het nou helemaal is.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 22:44

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:45

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:51

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:53

Ik ben zelf ook aan het speuren vandaar mijn vragen. Mijn paardje heeft schieffel voorbeen.
Ik wil graag beschermers die zo veel mogelijk ademend zijn, maar ook hier kan ik geen harde schaal hebben. Ik zat al aan leer te denken? Evt. Echt wollen vulling? Wol isoleert, maar voert ook af en leer lijkt me meer ademende als neopreen.
is dat ook niet wat voor die van jou??

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:56

Ik zou hem lekker zonder beschermers in de molen zetten. Wij rijden onze paarden altijd met beenbescherming maar ze gaan al 10 jaar lang zonder bescherming iedere dag in de molen. En dat geldt ook voor alle andere paarden die bij ons op de sportstal staan. Er gebeurt eigenlijk nooit iets. In de wei of bij rollen in de box vaker.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 23:51

Flappie: die zien er goed uit. Is die buiten bescherming van leer? Of heb je er zelf geen ervaring mee?

Lisa: leer zou zeker kunnen. Wol minder, denk dat ik dan elke dag kan gaan soppen ivm zand schoppen.

Blue: De kans op stoten is in de molen veel groter. Dus zonder beschermers zie ik even niet zitten. Misschien dat het 100% veilig is zonder. Maar daar ga ik spijt van hebben als er wel iets gebeurd.
En het is geen probleem om ze om te laten doen. Mits makkelijk en voor de box bewaard. Dus waarom zou ik het niet doen.