Wintec boom vs ander merk boom

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xJurdyWonanx

Wintec boom vs ander merk boom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 16:51

Heb de zoekfunctie gebruikt maar kon zo snel niks vinden. Kan van iemand een kopijzer overnemen van het merk rider pro, en heb zelf een wintec. Misschien een domme vraag maar zit er verschil in, behalve het merk en de kleuraanduidingen of geen slim plan om dit te proberen?

Mette

Re: Wintec boom vs ander merk boom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:53

Zit er geen verschil in de bevestiging? Dus waar de gaten zitten in de boom? Daarnaast kan de lengte ook wel verschillen (en de breedte). Dan zou je eigenlijk je huidige wintec boom eruit moeten halen en moeten vergelijken.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 16:55

Ze zou hem moeten opsturen dus kan ze niet naast elkaar leggen om te vergelijken, zou wel vanaf een foto kunnen bekijken of ze dezelfde gaten hebben. Nou ja als het niet gaat dan niet natuurlijk, dan gewoon een wintec boom bestellen ;)

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:07

Er kan misschien wel verschil in zitten, maar je zou ze dan op elkaar moeten leggen. Ik heb volgens mij wel eens ergens gelezen dat de Wintec bomen bij de punten iets gebogen zijn, dus die zouden niet persé in een ander merk zadel moeten passen. Misschien kun je nog na rondgooglen of je een Knight Rider boom in een Wintec zadel past. Ik zou het er niet op wagen, want straks past het niet goed en dan ben je je geld kwijt. Had je beter een nieuwe Wintec kunnen kopen :-)

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 18:08

Die gok ga ik toch maar niet wagen inderdaad, ga toch maar voor een originele wintec.

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:35

Hallo, Deze boom past waarschijnlijk niet. De schroefgaten zitten op een andere plaats, zodat het niet ingeschroefd kan worden.
Ga maar voor de originele Wintec boom, past altijd in het zadel.

Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:41

De bomen passen gewoon. Worden ook verkocht door zadelmaker hier in de buurt. Gebruikt hij zelf ook voor wintec zadels die hij verkoopt. Ik heb ook net een wintec gekocht waar er 1 in zat en heb nu andere maat gehaald. Ook een rider pro dus. Je hebt ze nieuw onder een 10tje.

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 09:19

De Wintec bomen kun je 2de hands ook voor een prikkie krijgen.
Ik zou voor de echte Wintec gaan. Dan weet je zeker dat het goed is en
kwalitatief gezien zijn de bomen ook erg sterk.
Via internet kun je wel een 'papieren boom-meter' vinden zodat je kunt zien welke kleur je nodig hebt.