Kiwi schoencreme of schoenpoets

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lotje199

Kiwi schoencreme of schoenpoets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 16:25

Fijn dat je kijkt! :wave:

Eindelijk heb ik mijn nieuwe laarzen. Maar hoe onderhoud ik ze nou het beste? Mij werd al geadviseerd om met een heel licht vochtig doekje de laarzen na het rijden af te nemen. Natuurlijk eerst het zand eraf borstelen met een zacht borsteltje. Daarna moet ik het met een creme insmeren? Na wat googelen kwam ik uit op het merk Kiwi. Nou lees ik veel reacties over Kiwi schoenpoets, maar dat moet je in de fik steken. Aangezien ik daar allemaal geen zin in heb lijkt mij de schoencreme van Kiwi een goede oplossing. Alleen kan ik nergens ervaringen vinden :( Is de schoenpoets dan toch zoveel beter dan de schoencreme? Ik hoop dat iemand mij kan helpen. De kiwi middeltjes zijn in ieder geval een stuk goedkoper dan de Petrie cream zelf!

Plukje

Re: Kiwi schoencreme of schoenpoets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:08

Ik gebruik zowel de kiwi schoencreme (die je dus niet in de fik hoeft te steken) als de Petrie cream.
Ik doe het op de volgende volgorde:
- afborstelen met een paardenborstel
- onder de kraan met een afwasborstel schoonmaken
- petrie soap erop smeren (hoef je niet af te spoelen)
- petrie cream erop smeren
- kiwi schoencreme erop smeren

Ik kan het niet helemaal onderbouwen, maar ik heb zelf bedacht dat ik met de petriecream het leer meer voed en met kiwi de boel weer mooi glanzend zwart maak. Wanneer ik de kiwi niet gebruik vind ik mijn laarzen een beetje dof aan doen (de Niro's).

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:16

Ik gebruik zelf de Petrie Cleaner en Cream voor onderhoud en om kleur bij te werken en te laten glanzen kiwi schoenpoets.

Ik borstel altijd eerst het losse vuil eraf met een zachte borstel. Dan de ergste vlekken met een vochtig doekje, dan met een doekje reinigen met de Petrie Cleaner. Even laten drogen en dan nog insmeren met de Cream. Voor wedstrijden of als ik op chique ga dan poets ik nog met de kiwi. Als je hem eerst aansteekt, gaat hij nog meer glimmen. Zelf zet ik het potje voor gebruik wel eens heel kort in de magnetron of in een bakje met warm water, zodat het lekker vloeibaar wordt. Na het uitpoetsen wrijf ik het dan nog op met een panty, voor extra glans. Ik doe dit niet alleen bij mijn rijlaarzen zo, maar ook bij mijn rijschoenen en sommige gewone schoenen.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 02:17

Toen ik mijn laarzen kocht bij Van Rijs werd mij KiWi geadviseerd en heb het ook bij hun gekocht.. blijkbaar de creme want ik gebruik het gewoon uit het potje

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 13:27

Bedankt voor alle antwoorden! Dus de creme is eigenlijk net zo fijn als de schoenpoets?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 13:36

Hier een slotje ivm dubbel plaatsen.