Pfiff Amaretto dressuurzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sharon2013

Pfiff Amaretto dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 14:09

omdat ik de amaretto van pfiff toch wel erg leuk vind, wil ik graag naar ervaringen vragen, hoe het zadel bij jou paard lag, hoe je hem vindt rijden etc. En als je een leuke foto heb van het bruine, of congnac gekleurde fariant zou ik die graag willen zien.

Zelf heb ik een zwarte frieze merrie(tjalle X Fabe), dus mensen die een amaretto op een fries hebben liggen dan hoor ik het graag, of foto's daarvan hebben. Ik ben nu een beetje aan het rondkijken en sparen voor een goed degelijk zadel, zodat ik eind van dit jaar daar een beetje mee kan gaan beginnen aan het zadelmak maken van mijn dame.

racheeel_

Re: Pfiff Amaretto dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:12

Toen wij onze friese merrie kochten, hebben wij een Pfiff Amaretto erbij gekregen. Helaas lag deze helemaal niet goed op onze merrie.
Wij hebben hem toen aan een stalgenootje verkocht. Stalgenootje heeft ook een fries en 't zadel is daarop passend gemaakt.

Op mijn andere fries lag hij overigens wel goed en ik vond hem fijn rijden. Maar ik vond het overbodig om 2 dressuurzadels te hebben voor 1 paard :) (en dit was een 17,5 inch en ik moet echt 17inch hebben)

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:22

Jaren gehad super fijn zadel, heb er van mn pony zn 6de tot zn 12e mee gereden, wel altijd netjes onderhouden en op laten vullen. Heb nu toch voor een zadel gekozen dat op maat is gemaakt... mn pony heeft een.erg korte rug dus nu een zadel met korte kussens

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:24

Ik lees even mee! Vind de cognac varriant wel heel mooi!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 11:49

Ik heb hem voor mijn paard gekocht.
Past zowel op het paard als mijn fjord.
Ik heb wel een zwarte.
Zit heerlijk, blijft goed liggen en leer blijft erg mooi.

Mijn paard is een Fries x KWPN waar veel zadels niet mooi op bleven liggen omdat de voorkant (schoft) van hem lijkt op dat van een kwpn, en de achterkant (lendenen) mooi rond is zoals bij een fries.
Dus zocht iets met een breed kussenkanaal, en dikke kussens achter.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 11:54

Ik had de Pfiff Amaretto liggen op mijn toemalige palomino hengst in cognac :D

Super fijn en zacht zadel heb er heel veel plezier van beleefd, des ondanks dat de zweetbladen nog best lang zijn (alles is lang voor mijn ben 1.59) zat het erg fijn :)

Ik heb geen foto's op zwart paard maar dus nog wel foto's van op mijn toen palomino dit zadel is later mee verkocht maar is hij na enkele maanden uitgegroeid (3.5 jaar was pony)

Afbeelding

Afbeelding

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:38

Ik heb een pfiff amaretto bruin op mijn zwarte Welsh cob gehad kijk maar in profiel!

Helaas verkocht omdat die niet meer paste!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:43

Ik heb een zwarte variant, inmiddels al een jaar of 7 denk ik. Ben er nog steeds erg blij mee en zit heerlijk!

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 15:35

Ik heb een cognackleurige pfiff op mijn arabier. Ben er erg tevreden over. Fijne kwaliteit leder en het zit fijn. Heb hem nu een paar maanden en mijn paard loopt er goed onder. De inchmaten van het zadel vallen wel groot. Ik heb een 16,5 inch en heb broekmaat 38.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:13

Ik had een donkerbruine op mijn fjord. Hij lag niet perfect, maar dat verschilt uiteraard per paard. Ik vond hem wel erg fijn zitten, alleen had de zitting wel iets zachter gemogen. Voor de rest echt een super zadel!

Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:13

De kwaliteit van dit model Pfiff zadel is gewoon goed.
Ervaringen hierover zijn goed.
Zijn al meer topics over geweest zie [HAR] Pfiff dressuurzadel