Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
ik ga ook niet hangen aan het bit, ik 'trek' en laat los en dat herhaal ik net zolang tot ze stil staat of ontspannen is. 
Angela schreef:Een paard kan ieder bit vastpakken...
Een paard kan echter het bit alleen vastpakken als de ruiter ook terug aan het vasthouden is. Iets wat geen weerstand geeft, zal het paard niet vastpakken. Ik denk dan ook dat je het rijtechnisch moet gaan oplossen, en niet met het bit. Dat gaat echt wel een tijd duren, het zal ook niet zo zijn dat het paard bij iemand die beter kan rijden ineens wel los laat en blijft
Angela schreef:Dit bit heeft een zeer hoge tongboog, en dat moet wel passen bij de mond van je paard. Kijk voor je ermee gaat rijden eerst hoe het paard reageert aan de longe, en of het de mond nog wel fijn kan sluiten. Als het paard een laag gehemelte heeft bestaat de kans dat het bit het gehemelte raakt, en het paard daar juist heel heftig op gaat reageren.
). Sindsdien is hij veel makkelijker en veel zachter in zn mond.
HollyDiva schreef:Ik denk niet dat je dit met een ander bit zo makkelijk kan oplossen.. Beter is het om hiermee rij technisch aan de slag te gaan. Niet vasthouden aan de voorkant, maar heel ontspannen proberen te rijden. Wanneer jij 'los' laat zodra je paard het bit vastpakt heeft het voor je paard geen zin meer om het bit vast te gaan pakken.