ben ook reuze nieuwschierig, heb me helemaal suf gezocht op bokt en google naar dit zadel. Denk dat het er wss van komt dat het mijn eigen ervaring wordt die hier als 1 van de eerste in dit topic komt te staan.
Het 3 laagse VPS systeem spreekt mij erg aan. Ik heb gesproken met barefoot Beilen en die heeft er 1 verkocht maar was zelf naar mijn gevoel/idee iets minder te spreken over het zadel. Nu zijn volgens mij de echte die hards barefooters vaak enthousiaster over zadels met zo min mogelijk "flauwekul" (ondersteuningkje hier en daar bedoel ik dan) er aan.
Toch heb ik absoluut vertrouwen in Barefoot zadels dus ook hierbij zullen ze weten wat ze doen als ze een zadel op de markt brengen denk ik maar zo.
Ik heb zelf inmiddels ervaring met de Lexington en de Cheyenne.
We hebben de lexington gereden met een heavy duty inlage en daar bovenop nog een extra inlage. Hierdoor kwam ik dus ook vrij hoog en ook een stuk smaller te zitten. Dit vond ik persoonlijk erg fijn qua zit. En daarbij nog steeds een veel meer close contact gevoel als bij een boomzadel.
Ik zal mijn eerste ervaring delen en proberen foto's te plaatsen van het zadel op het paard. Maar ook mijn ervaring op langere termijn. Bij alle zadels kan je eigenlijk na een wat langere tijd pas een goede beoordeling geven. Gezien ik echt maximaal 2/3 keer in de week een twintig minuutjes stap en heeeeele korte drafjes doe zal het dus even duren voordat het zadel lekker ingereden is.
Ik ben zelf een zware ruiter en wil daardoor mijn paardjes zo min mogelijk belasten vandaar de keuze voor dit zadel. Wel ben ik flink aan het afvallen (inmiddel 13.2 kilo) dus wil het rijden samen met het afvallen vanaf nu steeds stukjes uitbreiden.
Maargoed ik zal zeker mijn ervaring delen. Heb hem trouwens in het zwart besteld, kon ik ook geen foto's van vinden....(of het zwarte zadel moet ook een bruin drytex randje aan de zijkant hebben)