ervaring BF Notting Hill

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ollytje

ervaring BF Notting Hill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 11:27

heb het boomloos topic doorgespit maar kan weinig vinden over ervaring met het Notting Hill zadel, zou graag ervaringen horen van mensen die een Notting Hill zadel hebben. Ik heb er inmmiddels 1 besteld die deze week binnen komt.

Ollytje

Re: ervaring BF Notting Hill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 11:52

helemaal niemand......? :(

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:54

Hier ben ik eigenlijk ook erg benieuwd naar ik vind het nl een super mooi zadel!

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 13:08

ben ook reuze nieuwschierig, heb me helemaal suf gezocht op bokt en google naar dit zadel. Denk dat het er wss van komt dat het mijn eigen ervaring wordt die hier als 1 van de eerste in dit topic komt te staan.

Het 3 laagse VPS systeem spreekt mij erg aan. Ik heb gesproken met barefoot Beilen en die heeft er 1 verkocht maar was zelf naar mijn gevoel/idee iets minder te spreken over het zadel. Nu zijn volgens mij de echte die hards barefooters vaak enthousiaster over zadels met zo min mogelijk "flauwekul" (ondersteuningkje hier en daar bedoel ik dan) er aan.
Toch heb ik absoluut vertrouwen in Barefoot zadels dus ook hierbij zullen ze weten wat ze doen als ze een zadel op de markt brengen denk ik maar zo.

Ik heb zelf inmiddels ervaring met de Lexington en de Cheyenne.

We hebben de lexington gereden met een heavy duty inlage en daar bovenop nog een extra inlage. Hierdoor kwam ik dus ook vrij hoog en ook een stuk smaller te zitten. Dit vond ik persoonlijk erg fijn qua zit. En daarbij nog steeds een veel meer close contact gevoel als bij een boomzadel.

Ik zal mijn eerste ervaring delen en proberen foto's te plaatsen van het zadel op het paard. Maar ook mijn ervaring op langere termijn. Bij alle zadels kan je eigenlijk na een wat langere tijd pas een goede beoordeling geven. Gezien ik echt maximaal 2/3 keer in de week een twintig minuutjes stap en heeeeele korte drafjes doe zal het dus even duren voordat het zadel lekker ingereden is.

Ik ben zelf een zware ruiter en wil daardoor mijn paardjes zo min mogelijk belasten vandaar de keuze voor dit zadel. Wel ben ik flink aan het afvallen (inmiddel 13.2 kilo) dus wil het rijden samen met het afvallen vanaf nu steeds stukjes uitbreiden.

Maargoed ik zal zeker mijn ervaring delen. Heb hem trouwens in het zwart besteld, kon ik ook geen foto's van vinden....(of het zwarte zadel moet ook een bruin drytex randje aan de zijkant hebben)

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 20:24

vandaag het zadel binnen gekregen:

Zadel ziet er zoals ik van BF gewend bent erg netjes uit. Moest er weer even inkomen met het opzadelen, het leer van het zadel is nog stug dus de ligging bepalen was weer even inslingeren ook omdat de zweetbladen wat anders gevormd zijn (idee van veelzijdigheid/spring ).

Toen de eerste pasjes gereden, even wennen voor zowel het paard als ik zelf. Ik heb nu 1 jaar op een boomzadel gereden en kon gelijk merken dat het weer een stukje breder zit. Paard liep er wel gelijk mee weg. Ik heb uit nieuwschierigheid de seatsaver ook even omhoog gehad en inderdaad er zit onder de beugelophanging een soort van hard voorgevormd deel. Ook het buigen van het zadel gaat wat moeizamer als bij de Cheyenne en de Lexington. Het zadel is overal genomen dus wat steviger/stugger.

Tijdens mijn zoektocht had ik meegekregen dat het zadel wat hoger zou liggen als de "gewone" Barefoots maar dat gevoel hebben zowel mijn man als ik absoluut niet.

Ik persoonlijk heb het idee dat het zadel aan de onderkant wat spitser is als de andere barefoots. Dat zal misschien ook wel komen omdat er 3 lagen vps in zitten??

de zweetbladen zijn erg mooi, er zit volgens mij een laagje gel in de kniekussentjes.

Paard liep tijdens het rijden mooi nageeflijk en met de rug gebold, iets wat ze uit zichzelf al snel doet.

WAT MIJ OPVIEL: is dat ik haar gelijk weer aanvoelde zoals ik van BF gewend ben, het closecontact gevoel in bij het Notting Hill zadel is naar mijn eerste ervaring absoluut aanwezig!!! ook brieste ze een paar keer waarbij de sputters om mijn oren vlogen. Briezen heeft ze al maanden niet gedaan tijdens het rijden en ik zie dat bij haar zeker als een vorm van ontspanning. Ook tijdens het draven liep ze meer in tact en een stuk vrijer en rustiger als onder het boomzadel. Nageven deed ze nooit tijdens de draf en vandaag dus wel, ook mijn zithulpen kwamen beter door.

Al met al is de eerste test geslaagd maar we moeten het zadel nog gaan fine tunen, er moeten nog dubbele inlages in het pad (FRA lamsvacht) en ik moet mijn draai er nog even in vinden.

Ik zal het zadel de komende tijd proberen en ook af en toe een berichtje te plaatsen.

Ik heb niet het gevoel compleet anders te zitten in het zadel vergeleken bij andere barefoots, door de veelzijdigheids zweetbladen is het wel makkelijker om je benen even voor het zadel te leggen tijdens de beugels van maat veranderen. Ik kan buiten het 3 laagse VPS systeem nu nog geen bijzondere andere voordelen of nadelen verzinnen ten opzichte van andere bf's . Maar dat zal ook moeten blijken na een aantal weekjes denk ik.

Kortom het zadel moet zich eerst nog even vormen en we moeten nog even inslingeren voordat ik een goed oordeel kan geven. Ik zal het zadel ook even op ons andere paardje proberen gezien die een stuk kristischer is ( die rij ik wat langer dus voel ik wat beter aan.)

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 13:22

Zadel begint zich nu langzaam een beetje te vormen. Heb het op beide paardjes gehad, ben er wel content mee. kan opzich qua zitgevoel vrij weinig verschil ontdekken ten op zichte van de ander types bf die we gehad hebben.

Het ligt wel mooier op de fjordjes als de Lexington.
De lengte is voor onze fjord met hoge schoft in combinatie met het FRA lamsvacht pad precies goed.

Bij het boomzadel en het BF lexington zadel liep ze weg tijdens het opstappen, dat doet ze nu sinds we het notting hill zadel hebben sinds een paar dagen niet meer, das een posief iets natuurlijk. Qua closecontact gevoel geen tot nauwelijks verschil met de ander bf's die we gehad hebben.

Denk dat voor de meeste mensen die wat meer stevigheid zoeken qua drukverdeling de heavy duty inlages ook zeer goed zullen werken. Voor onze combinatie is het Notting Hill zadel met dubbele inlages zeker wel een fijn zadel. We gaan nu verder door met de rugspieren trainen.

Ik zoek alleen nog wel een veelzijdigheids richting springen boomloos pad wat voor het oog beter onder dit zadel past, want de standaard dekjes van BF passen niet zo mooi.

tot zover onze ervaring met het Notting hill zadel.
Vooralsnog goede ervaring met het zadel.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:43

Gaaf! Vind het erg mooie zadels. Zat zelf te twijfelen tussen de notting Hill en de madrid.
Maar vond toch de madrid net wat mooier, vanwege de spaanse looks.
Wat mij ook wat nadelig lijkt is die dubbele vps, wat het zadel toch weer stugger maakt, en hij is met gewone vps al stugger dan de oude barefoods zonder vps. Ben wel benieuwd hoe hij op je fjord ligt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:55

Leuk dat je (vooralsnog) zo enthousiast bent +:)+

Er zijn er maar heel weinig in Nederland verkocht, vandaar dat er maar weinig mensen met ervaring zullen zijn :)

Voor de meeste mensen zijn de huidige Barefoots met VPS al stijf zat, dat is inderdaad al een enorm verschil met de vroegere Barefootjes die je letterlijk op kon rollen :P

Ze zijn wereldwijd ook bijna uitverkocht dus ik ben bang dat er weinig ervaringen bij komen, maar jouw zadel wordt zo natuurlijk wel meer waard als je hem nog eens wilt verkopen gezien er zo ontzettend weinig van zijn :D

Ik heb er zelf ook nog maar 1 op voorraad liggen :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:58

Ik vind de notting hill ook mooi. Maar waarom worden er dan niet méér van die zadels gemaakt als ze zo in trek zijn en wereldwijd al bijna uitverkocht?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:02

Omdat ze dus juist NIET zo in trek zijn :P

Er zijn er niet veel van gemaakt, in Nederland ook heel weinig verkocht, maar aangezien Barefoot wereldwijd levert gaan ze natuurlijk her en der heen en raken ze na een poosje gewoon uitverkocht :)

Ik weet overigens niet of ze nogmaals gemaakt gaan worden hoor, als er genoeg vraag naar is dan worden ze vast nogmaals gemaakt, maar vooralsnog was het gewoon een "Special" waarvan er maar een klein aantal gemaakt werd :)

Daarom heb ik er zelf ook niet echt een voorraad van aangelegd, ik ben zelf niet van extra stugge Barefoots en bestel zoiets dan liever pas als een klant of wederverkoper daadwerkelijk een bestelling bij me plaatst.

Risico daarbij is dan wel dat ze op een gegeven moment een keer op zijn en ik zie dat er in de centrale voorraad van Barefoot nu nog maar 2x maat 1 en 4x maat 2 op de plank ligt, dus als die weg zijn is het gewoon einde verhaal :)

Leeuw74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 09:10

Hoi,

Ik was ook aan het zoeken naar ervaringen, zowizo over barefood zadels. Op mijn paard ( kwpn met beste schoft) merken we dat zn rug spieren niet verder ontwikkelen, krijgt me een soort deuk zeg maar, dit boom zadel is al een keer aangepast.. Dus ik zoek nu een zadel dat vrijheid geeft en wel alles kunnen doen, bosritje dressuur en n sprongetje. Leuk om te lezen dat toch de meeste mensen positieve ervaringen hebben met dit zadel!