Hulsebos of een AB

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Priscilla_90

Hulsebos of een AB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 18:09

Mijn paard heeft dus een nieuw zadel nodig en ik wil dit x graag een aangemeten zadel. Aangezien de zadelmaker nog geen 4 maanden geleden is langsgeweest en mijn paard nu alweer druk plekken heeft.

Echter zit ik heel erg te twijfelen tussen deze 2 merken een Ab of de Hulsebos
ik hoor over beide merken positieve maar ook veel negatieve verhalen.

Ik ben opzoek naar een bruin dressuur zadel met diepe zit

Ik heb al een hb zadel voor mijn tinker en die zit erg lekker maar aangezien ik ook vaak hoor van hb jr slechte verhalen heeft me dit wel aan het twijfelen gezet.

Hopelijk kunnen jullie me erbij helpen en jullie ervaringen delen erover zodat mijn keus wellicht iets gemakkelijker kan worden gemaakt

mamendt

Re: Hulsebos of een AB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:25

Voor mij nooit meer een AB...wat een slechte zadelpasser en slechte service..ongelooflijk....vooral voor koudbloeden not done!!

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:32

Niemand kan het iedereen naar d zin maken. Overal lees je voors en tegens van.

Over Arno Brandt zadels loopt een topic. Wat hulsebos betreft.. Ik heb jaren zo'n zadel gehad. Zadel was prima kwaliteit maar variatie in personeel vond ik irritant. Heb nu een AB voor beide paarden. In tegenstelling tot mamendt ben ik al jaren tevreden over prima service en zijn kennis. En ik ben echt kritisch.

Ook costum lijkt een goed merk te zijn. Diep en bruin leveren ze allemaal!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:54

Anders Ninon Schutte van Zadelatelier?

Zij maakt ook maatzadels maar heeft het net wat minder druk dan AB waardoor de levertijden een stuk aantrekkelijker zijn. Prijs is overigens ook niet verkeerd.

Zij komt als ik het goed begrepen heb net als AB bij Hulsebos vandaan.

Voor meer info;
[HK] Ervaringen met Ninon Schutte?

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:59

Ik heb mijn Hulsebos dressuurzadel nog maar een paar maanden maar voorlopig ben ik er heel tevreden van :) Het leer is niet van de allerhoogste kwaliteit, maar dat zie je al aan de prijs. Op de sportstal waar ik sta rijdt de grote meerderheid met een Hulsebos, sommigen al jaren en iedereen is er toch tevreden van

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:00

Laatst bijgewerkt door Moratoetje op 15-01-14 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:01

Ik heb zelf ook een bruine Hulsebos en het zit echt fantastisch. Alleen met aanmeten even opletten dat daar de tijd voor genomen wordt, dat gaat niet altijd top.

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:03

Ik heb zelf 2 hulsebos zadels, niet aangemeten naar gewoon via mp gekocht, zitten heerlijk en ben er erg tevreden over

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 19:07

dankjewel voor de snelle reactie.
Ik wel echt 1 van deze 2 .

het gaat mij echt om het aanmeten.
zelf heb ik ook een hb zadel 2e hands gekocht op de gok voor mijn tinker en dat ligt ook erg goed.

het is voor een paard van rond de 180 bedoeld met best een aardige schoft beetje een karperruggetje heft het nog.

Ook wil ik me zadel dan inruilen ervoor en dat er dan natuurlijk een stuk van de prijs eraf gaat.

Toch vind ik deze 2 zadels niet bepaald goedkoop , iemand zei in dit topic dat je dat kan zien aan het leer kwaliteit. Ik verwacht voor zo bedrag wel dat het een goede kwaliteit zadel is.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:09

Het is geen slecht leer, maar ik zie toch een verschil met bvb mijn Stubben.
Ik geloof niet dat mijn Hulsebos er na 10 jaar nog zo mooi gaat uitzien als mijn Stubben, ondanks dat ik hem goed onderhoud

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 19:10

hmmm miss is dat verschillend mijn hb ziet er nog wel steeds goed uit na al die jaren

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:13

Ik heb mijn Hulsebos nog maar sinds oktober dus ik kan natuurlijk moeilijk inschatten hoe hij er binnen 10 jaar gaat uitzien.

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:16

Ik twijfelde ook enorm tussen ab en hb, zocht een fijn zadel met diepe zit, veel wrong zonder echt gedwongen te zitten. Vanwege alle negatieve reacties over zowel ab en hb gekeken naar een Kentaur zadel, geen negatieve verhalen t vinden en wat een geweldig zadel, ik heb de Elektra, ik zit als een huis zonder gedwongen te worden, aangemeten door Willem van Wijk (http://www.vanwijkzadels.nl) wat ook nog eens super service is. De kentaur zadels zijn ook leverbaar in donkerbruin en tabaco. Ik wil echt nooit meer anders en vele stalgenoten met mij en de kentaur zadels zijn nog eens leuk voor de portomonee ook!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:23

Ik heb een ab, hij heeft ruim de tijd genomen voor het aanmeten en ik ben erg tevreden. Super fijn zadel.
Hulsebos heb ik ook gehad en die is al jaren geleden aangemeten maar daar werd niet zo precies naar gekeken als dat Arno dat doet.
Je moet daar maar net een goede passer treffen. Met Arno heb je zeker een goede.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:32

Als ik zie hoe AB met klanten omgaat, dan zou ik niet eens een zadel van hem willen ook al krijg ik er een miljoen bij. Als het goed lukt (toevalstreffer? :')) dan is het een beste man, maar als je problemen hebt geeft deze man niet meer thuis. Bellen en alles. Bel ik met mijn nr... Belt ie mij wel terug, stalgenootje niet... Voor haar had ie geen tijd de komende weken, en bij mij kon ie binnen een week komen passen. Zelfde dorp... Nou sorry, dan ben je voor mij niets waard :')

Nouja, heeft je paard dus een makkelijke rug, dan maakt ie best leuke zadels... Maar als je problemen hebt..

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:44

Die ervaring heb ik totaal niet en mijn paard heeft verre van een gemakkelijke rug. Vandaar ook de keuze voor een maatzadel.
Wel heeft hij een hele volle agenda en loopt hij vaak uit bij zijn klanten. Waardoor soms een afspraak doorgeschoven moet worden. Maar dat heb ik liever dan dat hij zijn werk afraffelt om op tijd bij de volgende te zijn.

Hij heeft mijn zadel helemaal pas gemaakt op een zondag. Ik had op zaterdag een afspraak maar hij liep wat uit waardoor hij voor zijn gevoel te weinig tijd had om het bij mij goed te doen. Dus kwam hij op zijn vrije dag. Dat vind ik super service!

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:46

Je zegt dat het om het aanmeten gaat...waarom dan geen ander maatzadel, schutte en custom zadels zijn ook maatwerk.

Ik heb vorige week vrijdag een custom zadel laten aanmeten, over ongeveer 11 weken is het klaar.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 21:53

omdat ik weet dat deze zadels ook lekker zitten en ik hoor hier veel lof over maar soms ookm inder van de overige 2 merken die je noemt heb ik nog noooit iemand over gehoort en wil toch ook wel graag weten van ervaringen en zadel in het echt zien van een directe naast me

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:35

Dus blijf je in je eigen beperkte kringetje ronddraaien en kom je niet verder dan de merken die je kent en je vraagtekens bij hebt.

Zowel bij Custom als Ninon Schutte kan je het zadel uitproberen en mocht het niet zijn van wat je er van verwachtte gaat het gewoon weer retour en jij je geld terug. Risico is minimaal dus.
Over beide zadels lopen topics op bokt en ervaringen plus foto's zat.

Ik heb nu een Daaleman en stap over op Schutte, ik heb nagedacht over AB en Custom maar beide hebben een hele lange levertijd en daar zit ik niet op te wachten.
Hulsebos valt bij mij af, gezien de ervaringen van vrienden met dit bedrijf, met name de service, zolang het zadel goed zit is alles prima, maar als er wat mis is dan is de garantie heel ver te zoeken.
Daaleman ben ik op zich tevreden over, maar als ik zie dat Ninon 3x langs komt (aanmeten, afleveren en navul beurt) en Daaleman 1x om op te meten dan ga ik toch echt voor meer service voor een lagere prijs.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:41

Hulsebos! Ik heb 1x een uitstapje gemaakt naar AB omdat hij goedkoper is, maar ik ben weer terug bij Hulsebos en heb sinds een paar weken een prachtig nieuw bruin zadel. :)

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 22:42

prima ieder zo zijn eigen ding en als ik me prettig in dat kringetje voel sja so be it then maar toch bedankt voor je info

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:58

Had een splinternieuwe AB na 3 maanden heb ik hem van ellende verkocht. Dus als je zegt ab of hulsebos. HULSEBOS. En nee heb zelf geen hulsebos maar vele om mij heen wel en is een fijn zadel die op moeilijke paarden goed past.

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:18

Ik heb 2 AB en ben over beide zadels dik tevreden.
Mijn nieuwe paardje heeft echt geen makkelijke rug, maar het zadel ligt echt perfect!
Ook over de service en dergelijke zijn mijn ervaringen erg goed. De man heeft het inderdaad erg druk en loopt weleens uit. Maar hij belt altijd netjes een half uurtje voor aankomst zodat ik niet onnodig hoef te wachten. En op de mails wordt ook altijd erg snel gereageerd.

Punt is dat over iedere zadelmaker wel negatieve en positieve verhalen zijn. En je moet vooral kijken waar jij jezelf het prettigst bij voelt!

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:28

mamendt schreef:
Voor mij nooit meer een AB...wat een slechte zadelpasser en slechte service..ongelooflijk....vooral voor koudbloeden not done!!

Voor mij ook niet.
Meneer kwam 2 en half uur te laat omdat zijn hond was ''weggelopen''
Heb helemaal een zadel laten aan meten en zou naar mijn smaak gemaakt worden maar meneer heeft nooit meer wat van zich laten horen.
Reageert niet op belletjes mailtjes etc.
Vreselijke service.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:55

Ik zeg ook Hulsebos. Waar anderen er niet uit kwam bij ons paard kon hij wel een zadel zeer goed passend krijgen. Ik ben juist extreem tevreden over de service van Hulsebos, maar ik weet ook dat hier andere ervaringen tegenover staan. Hulsebos is ook wel heel eerlijk/direct, en als een zadel scheef ligt omdat jij scheef zit zegt hij dit ook, misschien niet heel tactisch. Dit wordt soms ook als niet klant vriendelijk ervaren...

Voor mij is het veel betekenend dat veel van de goed aangeschreven zadelmakers bij Hulsebos het vak hebben geleerd.

AB heb ik geen ervaring mee. Van Custom hoor je ook veel goede verhalen!