anatomisch gevormde singel : hype /ervaringen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

duikpaardje

anatomisch gevormde singel : hype /ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 10:52

Ik lees de laatste tijd regelmatig dat paarden met een anatomisch gevormde singel ineens stukken beter en ruimer gaan lopen.
Wat zijn jullie ervaringen ? Ging je mee met een hype of heb je er voor gekozen na zadelproblemen in overleg met je zadelpasser ? En wat voor een singel ?

ijspeert

Re: anatomisch gevormde singel : hype /ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:56

Ik gebruik een voorgevormde singel omdat mijn tinker veel vel in de ellebogen heeft en met een gewone singel steeds wondje had.Gebruik de singel nu meer dan 8 maanden en geen last meer gehad

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:00

Dat paarden er meteen beter en ruimer van gaan lopen zal niet voor alle paarden gelden..

Ik voel bij mijn pony geen verschil. Heb een gewone rechte singel en anatomische en vind ze allebei heel fijn maar voel geen verschil in beweging. Zie het ook niet terug op foto's :)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:03

Ik ben er juist van terug gekomen. Ik heb nu weer een gewone rechte singel van volledig elastisch materiaal. Paard loopt als een zonnetje en geen last van schuivende zadels meer.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:01

Ik heb een anatomische singel omdat mijn pony de singelgroeve erg ver naar voren heeft liggen. Een rechte singel schuift naar voren en trekt het zadel mee. Met een anatomische singel blijft het netjes op de plek liggen.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:13

Ik lees ook even mee. Ik heb gister een anatomische singel uitgeprobeerd van een stalgenootje en heb heerlijk gereden! Wel hetgevoel dat mijnn pony ruimer weg zette. Probeer het van de week nog wat keer om te kijken of we dan nog steeds hetzelfde gevoel hebben...

Ben vooral benieuwd welke merken jullie hebben en of het hard of zacht leer is.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:16

duikpaardje schreef:
Ik lees de laatste tijd regelmatig dat paarden met een anatomisch gevormde singel ineens stukken beter en ruimer gaan lopen.
Wat zijn jullie ervaringen ? Ging je mee met een hype of heb je er voor gekozen na zadelproblemen in overleg met je zadelpasser ? En wat voor een singel ?

Volgens mij zoeken mensen gewoon 'wondermiddelen' die rijtechnische problemen verhelpen/verdoezelen. Een paard gaat bijna nooit vanzelf ruimer lopen van een anatomische singel. Dan is naar mijn idee de ligging van je zadel ook al niet perfect, de singel zou dan namelijk in de oksel trekken (noem je dat oksel bij een paard?).

Of het lekkerder loopt voor een paard weet ik niet, maar het zal ook wel met gewenning te maken hebben.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:16

Ik heb gewoon een rechte singel zonder elastiek, werkt bij mijn paard toch beter

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:19

Petra_O schreef:
Ik heb een anatomische singel omdat mijn pony de singelgroeve erg ver naar voren heeft liggen. Een rechte singel schuift naar voren en trekt het zadel mee. Met een anatomische singel blijft het netjes op de plek liggen.

Voor mij ook de reden. Ik merk nu niet dat ze er beter/ruimer van ging lopen, wel dat mijn zadel beter bleef liggen/minder schoof. Overigens raad ik je geen neopereen banaaansingel aan, die trek je gewoon recht bij het aansingelen..