Sorry als ik dit hier verkeerd neer gezet heb, maar ik kon even niet zo snel bedenken waar zit thuis hoort. We moeten voor school een ondernemingsplan opzetten voor het opstarten van een ruitersportzaak en moeten daarvoor schatten hoeveel een potentiele klant zou uitgeven per jaar. Nu zou ik het tof vinden als jullie dat hier even zouden willen melden. Denk hierbij dus niet aan stallingskosten, maar zadeldekjes, nieuwe laarzen, een hoofdstel etc.
Zadel koop je in de regel eens per paard, misschien 2. en misschien een bbp erbij. hoofdstel ook 1 of 2 per paard. dus die heb ik niet meegerekend
bij mij gaat dus met name om: borstels, antiklit, shampoo en andere verzorgspullen en wondverzorging e.d. misschien een dekje, hooguit 2 per jaar handschoenen, jas, kleding snoepjes, voer evt en supplementen als olie en kruiden halsters
Zonder voer nog geen 500€ per jaar. Afgelopen jaar wel wat meer, o.a. een nieuw zadel aangeschaft. Maar naast het zadel hebben we nog geen 300€ uitgegeven.
Inclusief voer komt het veel hoger te liggen. Afgelopen jaar zo'n 1000€. Dat wordt dit jaar waarschijnlijk wel wat minder, maar ruim 500€ verwacht ik in ieder geval (want zijn brok wordt minder, maar hij is naar duurdere grasmix gegaan).
Vorig jaar heb ik nieuwe beschermers gekocht voor de voorbenen €89 2 Rijbroeken met een verkoopwaarde van €99 schoenen,ook rond de 100,00 Handschoenen verkoop rond de €65,00.
Dit jaar nieuwe borstels rond de €70,00 en ik heb een pot magnesium opengemaakt van €24,95