IJp schreef:Oh, dat is een Cattleman's met Swarovski parels, deze had ik tot net voor de kerst ook in mijn shop.
Ik wilde je eigenlijk antwoorden met regels die gelden in NL, nu zag ik op het laatst dat je van België bent. Maar in Nederland bij de WRAN is het zelfs sinds het laatste NK verboden om met one of two ear met keelriem te rijden met een snaffle. Dit ivm het afschudgevaar. Ik had er speciaal een paar aangeschaft voor in mijn shop, gelukkig heb ik er nog maar 2, maar de WRAN heeft dus die regel veranderd.
Bedoel je dan dat het goed is als er afschudgevaar is omdat je paard er niet voor zou mogen zorgen dat het hoofdstel afschudt? Of is het verboden om een one/two ear te dragen zonder keelriem omdat het gevaarlijk zou zijn als het afvalt?
Sorry voor de verwarde uitleg, ik kan even niet volgen of het op wedstrijd nu wel of zonder keelriem moet :p
In ieder geval, wedstrijd is pas voor ver in de toekomst (2 beginners
)
En tot nu is er nog geen aanleiding geweest dat het hoofdstel er dreigde af te vallen. Zolang een keelriem niet nodig is, houdt ik het mooi zo.