Winterdeken voor supersmal paardje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Geertje_zz

Winterdeken voor supersmal paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 16:05

Dekenstress, vast velen bekend...
Ik heb een super super ielig arabiertje. Hij is 156 hoog, als ik het meet heeft hij een bovenlengte van 125, maar heeft tot nu toe altijd dekens in maat 115/165 gehad (denk doordat hij zooo smal is).
Ik had een Amigo regendekentje in die maat die prima lag en had nu een Rambo wug varilayer heavy besteld in dezelfde maat. VEEL te groot......
Ik snap er niets van (heb de paardendrogist ook gemaild voor advies) en weet nou niet meer goed wat ik moet bestellen.

Ik wil een stevige en vooral heel erg warme deken (hij wordt 26) zonder dat er tig onderdekens onder moet doen. Liefst een halve hals. Ow en mijn vent heeft, om het nog makkelijker te maken, ook nog eens een extreem hoge schoft :).

Ik vind die Bucas power turnout extra ook mooi, maar ben bang dat die ook veel te groot is, die hebben sowieso nog andere maten (125/165 of 115/155).
Iemand met tips/ervaring/wat dan ook?

swatch

Re: Winterdeken voor supersmal paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:08

kun je de rambo dan niet kleiner bestellen? Ze hebben toch ook een fijne retourservice? Dan kun je bijv 2 maten nemen en wat niet past kan dan retour.
Of je gaat voor de rhino wug, die valt een tikkie kleiner/smaller als de rambo wug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:11

Pagony dekens zijn idioot smal. Hebben die niet een fijne deken van goede kwaliteit (Ben niet op de hoogte omdat ze zo super smal zijn :P )

Geertje_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 17:54

Hmm, kieskeurig als ik ben, wilde ik deze keer een duurdere echt goede deken kopen. Heb er de laatste jaren een aantal versleten maar elke twee jaar een nieuwe, word ik ook een beetje beu.
Hij heeft nu een 200gram winterdeken met 500g onderdeken van HH opliggen. Alleen zijn die samen voor mijn gevoel even warm als de 300g Rambo van mijn stalgenootje.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:09

Als de amigo goed lag kun je misschien het beste daar weer voor gaan? De amigo bravo heavy zou ik dan nemen..

Fenna10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:08

Ik zelf heb ook een heel smal paardje, en heb goede ervaringen met hv polo.
Omdat mijn paard heel lang is en heel smal is het ook heel moeilijk om een deken te vinden.
Anders zou ik ook weer voor een amigo gaan.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 10:02

De paardendrogist is altijd erg behulpzaam. Waarschijnlijk heeft die Rambo net een andere pasvorm. Ik zou het wel bij Horseware houden, misschien toch de Amigo of anders Rhino?

Geertje_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 12:02

De paardendrogist adviseert voor een Bucas te gaan. Rambo heeft een V-sluiting voor en vandaar dat ze groter lijken te vallen, dat lost dus niet op met een kleinere maat (en mijn heupen hebben een maatje 34, mijn poownies borst is nog smaller 8-) ).

Ik twijfel nog even tussen de smartex of de power turnout extra. Ik vind dat zilver stiekem niet heel mooi, hahaha.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:17

maar dan heb je dus geen halve hals. Of je moet de bucas power high neck nemen, dan heb je een model zoals de wug.

Geertje_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 20:59

Klopt maar ik kon nu deze passen en als die goed zit, kunnen ze een high neck bestellen. Alle horseware dekens hebben nu die speciale v sluiting maar dat past dus helaas niet bij mijn vent...