Bucas deken en de coating aan de binnenzijde

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

JoesPleasure

Bucas deken en de coating aan de binnenzijde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 11:16

Ik ben in het bezit van een bucas sunshower en een bucas buzz off rain. Omdat ze echt smerig zijn wil ik ze wassen of laten wassen. Bij beide dekens zitten er zeg maar blazen in de dunne coating aan de binnenzijde. Zeg maar een soort vel dat los laat. Is dat de waterdichte coating ? Ik heb dit ook al eens aan de hand gehad met mijn bucas rain, die kwam zeg maar al vervellend uit de machine (was ervoor nog perfect) ondanks het feit dat ik hem met speciale bucaswash gewassen had... Iemand meer kennis over deze dekens? De sunshower en de buzz off rain zijn nog nooit gewassen en netjes aan de lucht te drogen gehangen toen ze nat waren...

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:18

Ik was ze en gooi ze in de droger. Vervolgens spuit ik ze weer in en dat gaat altijd goed. Maar dat schijnt die de manier te zijn. Bij mij laar het niet los. En ik was ze best vaak want ik hou niet van een vieze deken.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:22

Jaaaaa helaas! Ook mijn ervaring met smartex. Dat is inderdaad dé laag die voor waterdichtheid zorgt.
Ik had deken laten wassen en ook vervellend terug gekregen. Geen garantie van wasbedrijf die hadden zich aan de regels gehouden. Geen garantie van Bucas. Want deken moest wel met een warmtebron gedroogd zijn, anders kon de coating niet smelten.

Echt bálen! Ik was de loela uiteindelijk. En dat voor een deken die pas 1 keer gewassen is. Vond het ook waardeloze service van Bucas.

Wilde overstappen op Rambo, alleen die past ze niet. Nu dus noodgedwongen nieuwe Bucas gekocht :-(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:24

Die dunne plastic-achtige laag is idd de waterdichte coating. Ik heb dat eens gezien bij een Rhino., die idd niet waterdicht meer was.
Reden waarom ik dus geen dure dekens meer koop en liever 2 jaar doe met goedkope dekens.

Nies_

Re: Bucas deken en de coating aan de binnenzijde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:53

Bij mijn sunshower laat het bij de staartflap inderdaad los, deken is nooit gewassen. Mijn andere Bucas dekens hebben dat geen van allen en sommige daarvan zijn al best vaak gewassen. Dacht eigenlijk dat mijn paard aan het slopen was geslagen.. Ben benieuwd hoe de deken uit de was komt dan, hij ligt nu bij de dekenwasser.

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 12:03

Mmm ben dus niet de enige met dit euvel en helaas zoals ik al vreesde de waterafstotende coating...
Jjane dacht dat een droger uit den boze was? Ik ga maar eens f nadenken wat ik ga doen. Ben bang dat het vergane glorie is. Wel slecht want dit zijn erg prijzige dekens ... :(

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:06

Ook de reden dat ik liever goedkope dekens koop... Liefst nog in de aanbieding ook :') en dan gaan ze maar 2 jaar mee, boeiend... (nouja, de meeste die ik heb, heb ik nu een jaar of 3? zijn ook nog goed.. moet wel zeggen dat ik van elke soort er minimaal 2 heb, zodat ik kan afwisselen, ze rustig kan laten drogen etc.)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:08

Nou dat is niet helemaal waar hoor. Normaal gezien gaan ze met gemak 10 jaar mee en ze liggen (vaak) veel beter, vind ze ook ideaal in gebruik. Dat de sunshower wat kwetsbaarder is wist ik van te voren.

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:15

Als ik het goed begrijp zijn ze nog niet gewassen en de coating laat al wel los? Weet niet hoe oud ze zijn, maar anders voor het wassen de klacht neerleggen bij Bucas? Kunnen ze in ieder geval niet zeggen dat je ze verkeerd gewassen hebt .... ;)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:20

Ik hoor steeds meer klachten over Bucas... zelfs de oude dekens met die stugge stof zeg maar, gaan langer mee... (De oudere Bucasdekens hoorde je trouwens wel veel positieve dingen over, maar de nieuwere :S) Maar als mijn goedkope deken even lang meegaat als een dure bucas, dan is voor mij de keuze makkelijk toch?

Bucas heeft wel een mooi systeem, beter dan de andere, eerlijk is eerlijk.. Maar daar betaal je dan ook wel voor. Geen probleem mee, maar dan moet ie wel lang meegaan en dat is het tegenwoordig echt niet meer als ik in mijn omgeving kijk :S

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:25

Devitootje schreef:
Als ik het goed begrijp zijn ze nog niet gewassen en de coating laat al wel los? Weet niet hoe oud ze zijn, maar anders voor het wassen de klacht neerleggen bij Bucas? Kunnen ze in ieder geval niet zeggen dat je ze verkeerd gewassen hebt .... ;)

Dat zou ik ook doen als dit het geval is! Verder zijn ze ook heeeeeel strikt met de leeftijd van de deken. Mijne was 2 maanden buiten de garantie en er viel over niks meer te praten.

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 12:29

Ik heb het aankoopbewijs niet meer, niet zo slim, dus ik denk ook niet dat ik dan bij Bucas nog terecht kan...

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 15:51

Voor en die zelf hun dekens nog nabehandelen met de rugspray om hem waterafstotend te maken, die je dit dan aan beide zijdes of enkel aan de binnenkant waar de coating zit? Ik ga het wassen denk ik maar gewoon uitbesteden en bucaswash meegeven. Impregneren metbde spuitbus doe ik dan wel zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:59

Devitootje schreef:

Helemaal mee eens. Heb het zelf ook een keer gehad en terwijl de deken al 2 jaar oud was, kreeg ik zonder gezeur een nieuwe. Dit was trouwens bij een Smartex all in one, die niet meer waterdicht was. Heb de deken nooit gewassen en dat doe ik eigenlijk ook nooit met dergelijke dekens. In de winterperiode is er bij ons best veel prut in de weides en als ik geen vieze deken zou willen dan kan ik hem elke dag wel wassen(en na een winter mijn wasmachine vervangen :D ).

Wassen en/of laten reinigen is m.i. niet goed voor de waterdichtheid.