Omdat ik totaal niks afweet van westernzadels hierbij even een topic en ik hoop ten zeerste dat het goed staat
Op het moment heb ik twee westernzadels gekregen die de verkoop in moeten. Ze zijn niet van mij, maar de eigenaar (die ze door de regering in handen heeft gekregen bij een in beslagname) weet er ook niks van en heeft aan mij gevraagd of ik ze even schoon wilde maken. Ik zie op 1 zadel Billy Cook staan. Nu weet ik dat BC best wel een goed merk is.. Er staat aan de linkerkant op een flapje aan de bovenkant van het zadel het nummer 445. Ik heb het een en ander opgemeten van dit zadel:-Zitting lengte: 41 cm
-Hoogte van de cantle: 11 cm
-Swell (voorkant) wijdte: Buitenkant = 30 cm
Binnenkant = 17 cm
Horn wijdte: 6,5 cm
Horn hoogte: 5 cm.
Skirt lengte: 70 cm.
Het zadel heeft basket tooling overal behalve de fenders.
Ook heeft er helaas tapijtmot(?) in gezeten die hier en daar een gaatje heeft gemaakt in het leer. Het is niet ernstig aangetast maar gewoon hier en daar een gaatje. Het zadel is grondig aangepakt door de eigenaar die tevens een ongediertebestrijdingsbedrijf heeft

Het volgende zadel is een light oil roundskirt westernzadel. Ik kan nergens een merk vinden. Er staat wel een nummer op datzelfde flapje aan de linkerkant: 001. Ik moet dit zadel nog opmeten, maar ik denk dat ik dat morgen doe.
Het zadel heeft ook helemaal geen tooling en is eigenlijk gewoon erg lomp
Foto's komen nog, maar ik hoop dat er mensen zijn die mij met het Billy Cook zadel uit de brand kunnen helpen. Ik wil graag weten wat voor type zadel het is, uit welk jaar het komt en hoeveel inch het heeft

Groetjes,
Sanne
Dus dat billy cook zadel is gemaakt voor 1981?