Longeersingel shetlander

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Luca03Jarig

Longeersingel shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 20:33

hoi bokkers,
ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik zoek een nieuwe longeersingel want die dat ik nu heb is te groot en de sluitingen van mijn dubbele longeerlijn kunnen niet door de ringen.
Mijn puntjes
- veel ringen
- grote ringen
- ringen aan buik
- liefst langs 2 kanten verstelbaar maar moet niet
- moet uiteraard passen
- niet boven de 50 euro

Over een halfuurtje ga ik naar mijn shet toe en ga ik zijn maat opmeten.
Wie o wie kan mij helpen??

amboewella

Re: Longeersingel shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:38

Wij konden hem niet vinden, hebben toen ponymaat gekocht en bij de schoenmaker laten innemen. Past nu super goed :)

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:39

Ik heb er eentje van harry horse dacht ik, hij was toen 30 euro. Prima ding.
Sluitingen dan dll kunnen er idd niet doorheen, maar de grotere ringen zitten volgens mij alleen op de full's..

Qua maat: Wat voor shet heb je? Mijn shet is 89 cm en heeft een pony erop liggen

Luca03Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 20:42

Mijn shet is 95 cm en vrij slank gebouwd
Nu zit er wel wat een hooibuik onder maar vanaf dat het droger wordt trainen we die eraf

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:47

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:49

Ik heb deze, past prima op shetten van 90/100 cm. en ook nog wel op mijn Welsh A van 1.18 m.
Lekker veel ringen (ook aan de onderkant, tussen de benen), fijn en zacht neopreen, doet het al jáaren.
En niet al te duur!

Maat pony past perfect op shetten, ze vallen erg klein. (moeten ze er eigenlijk wel bij vermelden, want maat pony past niet op een C of D pony). Is nu bij agradi in de aanbieding (met stickerkorting) van 40 euro voor 32 euro.
http://www.agradi.nl/harrys-horse-longe ... n-pony.htm
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 11-01-14 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Luca03Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 20:50

Dankje
Ik ga over 10 minuutjes naar daar. Zal dan kijken voor de maat.
Maar KimD is die aan 2 kanten verstelbaar? zie het namelijk niet goed.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:51

Je kan ook op www.minihorseshop.nl kijken. Daar hebben ze verschillende. Ik heb de bruine, die is aan 2 kanten verstelbaar, en ben er erg blij mee ^^

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:56

Volgens mij is iedere longeersingel aan twee kanten verstelbaar, dat moet ook eigenlijk wel anders komen de ringen niet goed. ;)

Luca03Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 20:59

Nee hoor,
Die dat ik nu heb is maar aan 1 kant verstelbaar, en ja hoor heeft geen goede pasvorm voor mijn shet daardoor

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:02

FRA heeft er :) stalgenootje heeft er 1 voor haar shet van 89cm.
singel voldoet volledig aan je eisen. De prijs weet ik niet

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:04

LOLLYYwood schreef:
FRA heeft er :) stalgenootje heeft er 1 voor haar shet van 89cm.
singel voldoet volledig aan je eisen. De prijs weet ik niet

die is geloof ik tussen de 30 en 40 euro. (meen hem gezien te hebben bij onze ruitersportzaak)

Luca03Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 21:26

Zijn maat is 120 cm
Ik ga verder zoeken voor een niet al te dure
Jullie voorstellen mogen blijven komen :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:27

Ik vind de door mij aangedragen longeersingel van Agradi anders een héle nette prijs hebben (nu helemaal, met die stickerkorting).

Lekker veel ringen, ruim verstelbaar, past zéker op shetten, en is ook aan beide zijden verstelbaar. Dekjes e.d. er onder is niet nodig, vanwege het zachte neopreen. Schuift ook niet.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 11-01-14 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:28

Ik ben ook opzoek voor mijn miniman, nog moeilijker aangezien hij net de 82 cm aantikt

Luca03Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 21:30

JoyCiej007 Indd
Die van jou is goedkoop en van een goed merk. Dat weet ik maar als ik een goedkopere optie vind. Dus ik zoek verder en sla alles op en ga dan kiezen :)

Suzie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:54

Ik heb deze:

80-0005 "Longeersingel met 10 ringen"

Hij kan ook in zwart ;)

http://www.shetlandershop.nl/assortimen ... en?lang=nl

Ik ben er zeer tevreden over, vooral omdat hij schoftvrijheid en zachte kussens heeft

De verkleuring is niet vanuit de winkel, ik heb hem perongelijk in de zon laten liggen :o
Afbeelding

Hier is de onderkant van de singel niet op de foto gezet, het singelstukje heeft een D-ring om bijzet enz. aan vast te maken
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:06

Goedkoop is niet altijd goed he, als je geen kwaliteit hebt kun je ook schuurplekken veroorzaken. ;) Of je hebt binnen de kortste keren een ring in handen. :Y)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:08

Suzie99: Persoonlijk vind ik er alsnog weinig ringen aan zitten. Als de kussens zo zacht zijn, waarom doe je er dan een dekje onder? Vind dat altijd zo vreemd, dat veel mensen zo'n ('groot') dekje doen onder een longeersingel of menschoftje :o

Luca03Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 14:15

Ik doe nu ook een groot dekje eronder omdat ik dat anders gewoon niet gebruikt en het ligt te bestoffen
En verder m'n pony staat er goed mee en de kussens van mijn singel nu zijn vrij hard

Ik heb er wat over gedacht en ga die van hh nemen. Hoe is de service bij Agradi??

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 14:22

Ik heb goede ervaringen en hele slechte ervaringen, dat zal er net aan liggen denk ik. ;) Ik heb overigens ook een longeersingel van Decathlon, ook heel goed maar daar weet ik de omtrek niet van.

Luca03Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 14:32

Met welk merk zijn je goede en slechte ervaringen?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 14:50

Denk dat ze het over Agradi heeft.
Er loopt hier op Bokt nl. een topic over 'de slechte service van Agradi' en dat men soms heel lang moet wachten op een bestelling.

Heel eerlijk? Ik bestel al spullen bij Agradi sinds 2007, en ruim 3 tot 4x per jaar. En in al die tijd (zelfs laatst nog!) heb ik nóóit problemen gehad met Agradi. Als het niet past dan mag je het gratis retourneren, heb dat laatst nog gedaan met een bit die wel pastte, maar waarvan de bitringen gewoon véels te groot waren voor een klein Welsh-mondje. Prima service, óók met retourneren.

Veel afrasteringsspullen (lint, apparaten, paaltjes, isolatoren) zijn daar ook een stuk goedkoper dan in de winkel, en zijn bepaalde periode's ook nog eens extra flink afgeprijsd. Dat koop ik daar ook allemaal.

Als je meerdere dingen besteld, moet je gewoon goed kijken of alle items per direct leverbaar zijn (dat staat er heel duidelijk bij, en anders staat er ongeveer een termijn genoemd, en anders staat er 'tijdelijk niet leverbaar').
Want soms wil het nog wel eens dat ze je totale pakket met meerdere items pas verzenden, als alles op dat moment leverbaar is. heb je er dan een item tussen zitten die 1 of 2 weken levertijd vergt, dan verzenden ze álle items soms pas na die 1 of 2 weken.

maar heb het ook wel meegemaakt dat ze dan gewoon 2 pakketten sturen; eerst de éne met alle spullen die wel direct leverbaar zijn, en paar weken daarna die 1 of 2 items die wat langer duurden.

Bovendien zijn die problemen uit het topic tegenwoordig al weer opgelost, en zijn er nog steeds een heleboel meer positieve dan negatieve ervaringen met Agradi.

Ik zou me daar écht niet door tegen laten houden om daar te bestellen, ik heb er echt nog nóoit problemen mee gehad.

TS: ik weet niet of je een account bij Agradi.nl hebt? Dat is nl. niet nodig om daar wat te bestellen, maar als je een account hebt krijg je ook 'stickerkortingen' die je vaak onbeperkt mag gebruiken. Ik heb nog wel wat stickerkortingen, die code's zou ik je evt. via pb wel kunnen sturen, zodat je dus met flinke korting die longeersingel kan bestellen?

p.s. Agradi heeft overigens meerdere types longeersingels van HH, maar neem aan dat je deze bedoeld, die ik ook heb?

Moet echt wel passen op jou pony :j
Heb 'm al jaren, is vaak intensief gebruikt en lag vaak in een vochtige stal. Nooit wat kapot gegaan, alleen zijn door de vocht wel wat gespen iets roestig geworden na een aantal jaar, maar hij is nog steeds prima bruikbaar.

lot68

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 14:57

je kan ook kijken op www.de-shetlandhoek.nl. Die hebben allemaal shetlandspulletjes. Heb daar mijn longeersingel daar ook vandaan en voldoet prima.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:07

JoyCiej007 schreef:
Ik heb deze, past prima op shetten van 90/100 cm. en ook nog wel op mijn Welsh A van 1.18 m.
Lekker veel ringen (ook aan de onderkant, tussen de benen), fijn en zacht neopreen, doet het al jáaren.
En niet al te duur!

Maat pony past perfect op shetten, ze vallen erg klein. (moeten ze er eigenlijk wel bij vermelden, want maat pony past niet op een C of D pony). Is nu bij agradi in de aanbieding (met stickerkorting) van 40 euro voor 32 euro.

Deze heb ik ook gebruikt voor lange lijnen met een kleine shetlander (http://i44.tinypic.com/2hx2fj8.png). Een aanrader :)

Ik heb deze overigens gekocht in het dichtstbijzijnde ruitersportzaakje. Als je een paardenwinkel in de buurt hebt zou ik daar eerst kijken voor je hem via internet bestelt.
Laatst bijgewerkt door xIrlijn op 12-01-14 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt