Koole Sedelogic Head Protector

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

titan

Koole Sedelogic Head Protector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 16:53

Hallo,

Zojuist zag ik een advertentie van Divoza voorbij komen met nieuwe producten, waaronder de
headprotector van Koole Sedelogic.

http://www.kooleruitersport.nl/p-koole-sedelogic-head-protector-9031'

Nu was ik benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met dit product, of het kennen?
Kon zelf op internet niet zo heel veel vinden, mischien omdat het een nieuw product is.

Groetjes Brenda

Damelza

Re: Koole Sedelogic Head Protector

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:48

Op deze website is er veel veel over te vinden; http://www.koolesedelogic.nl/index.html . Ik hoor zelf wel redelijk veel goeds over de pads. Ook veel bekende ruiters/amazones rijden er mee. Maar ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van de bokkers.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:20

Ik ben hier ook heel benieuwd naar.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 07:44

Ik heb zelf een pad voor onder mn zadel! Ben er erg tevreden mee :) het is bedoelt voor schokabsorbatie en drukverdeling. Ik heb er voor het gevoel zelf even op gestaan (op sokken) en ik voelde eigenlijk direct dat ik zelf scheef loop/sta

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 09:00

En wanneer gebruik je dan een 1 laags en wanneer een 2 laags?

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 09:29

Ik heb een 1 laags, tegen mij hebben ze toen verteld dat dat het beste was als je je zadel voor 1 paard gebruikt. Maar wat dan wel weer niet klopt, een vriendin van mij heeft ook zo'n pad en die heeft een 2 laags maar gebruikt hem ook maar op 1 pony. Misschien komt dat omdat die pony wat meer rugklachten heeft. Dat weet ik niet precies.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:43

Ik heb het antwoord gekregen hoor van Divoza _O-

Afbeelding

:')

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 08:26

:') :') :')

Goh dat konden we zelf ook wel bedenken..
Anders even een mailtje sturen naar Koole ;)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:17

Ik heb afgelopen weekend ook een Sedelogic pad gekocht. Een 3-laags, voor onder een "gewoon" zadel. Vanavond heb ik er voor het eerst mee gereden en ik wist niet wat mij overkwam. Mijn Haflinger is een paard met enorme bewegingen en zit echt heerlijk door. Vandaag liep ze heel ontspannen, lekker over de rug en bleef maar gaan. Zelf heb ik moeite met lichtrijden door mijn rugprobleem, dus ik kan eigenlijk alleen maar doorzitten. Dat ging als vanzelf, ik kon bij wijze van spreken nog wel uren doorgaan. Morgenavond weer en als ze dan weer zo lekker loopt weet ik zeker dat het door de pad komt.
Er waren mensen die vroegen naar de beschrijving van de binnenzijde/buitenzijde van de pad. Deze pad is heel licht en buigzaam. De binnenvoering kun je indrukken, maar je voelt door de vulling heen de andere kant niet (drukverdeler). De buitenzijde is gemaakt van een stevige, maar vooral luchtige stof, lijkt een beetje op de binnenkant van een regenjas, maar dan veel luxer. (stof met hele kleine gaatjes) en de ruggengraat is verstevigd, maar zonder vulling. De pasvorm van mijn zadel is trouwens niet veranderd door de pad. Hij is overigens veel dunner dan een standaard bontje ;)

Sedelogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:31

Damelza schreef:
En wanneer gebruik je dan een 1 laags en wanneer een 2 laags?

Ik reageer namens de ontwikkelaar en producent van de Sedelogic pads. De 1 laags Sedelogic pad kan slechts bij dressuur gebruikt worden, en alleen dan wanneer het zadel optimaal aangepast is aan jouw paard. Dit betekend dat bijna altijd een 2 laags pad het meest optimaal is.

_KellyAV schreef:
:') :') :')

Goh dat konden we zelf ook wel bedenken..
Anders even een mailtje sturen naar Koole ;)

Misschien is het handiger om met de ontwikkelaar contact op te nemen dan met een van de webshops. Ik beantwoord graag andere vragen en ideeën om vanuit jullie behoefte tot nieuwe producten te komen.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:08

Wat kost zo'n pad? En zijn ze te testen?

Ik heb een paard met een lastige rug, zadels zijn zeer moeilijk 100% pas te maken.
Ze laat het direct merken als iets niet naar haar zin ligt (bokken en rennen).
Ik rijd nu met een springzadel en gelpad. Dit ligt acceptabel maar niet perfect.

Sedelogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:24

testpad is mogelijk onder voorwaarden,

indien interesse stuur even mailtje voor alle ins en outs