Welk zadel voor mijn andalusier kruising

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy

Welk zadel voor mijn andalusier kruising

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 16:19

Hoi,

Sinds kort zijn we begonnen met het beleren van mijn andalusier kruising. eigenlijk ging het heel goed maar nu wordt ze een klein beetje nukkig met zadelen.
Paard is behoorlijk veranderd de laatste tijd dus ik vermoed dat het zadeltje wat ik gebruik niet meer goed ligt.
Maar omdat madam nog zo aan het groeien is wil ik ook nog geen zadel op maat laten maken of iets dergelijks. Ze wordt ongeveer 1x per week gereden en dan iets van 20 minuten. uiteraard moet het zadel goed liggen maar ze zal nog zoveel veranderen dat ik ook geen zin heb om iedere maand een ander zadel te gaan kopen.
Wat kan ik nu het beste doen om in ieder geval een zadel te hebben waar ze geen last van heeft,

melle_odet

Re: Welk zadel voor mijn andalusier kruising

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:52

Misschien tijdelijk een boomloos zadel of een zadel met verwisselbare boom nemen.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 20:04

verwisselbare boom zat ik ook aan te denken. maar ja bij het aanschaffen waar let je op

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:02

Startrekk espaniola, super tevreden over! Ook lange zoektocht achter de rug, voor een Lusitano en deze bevalt enorm! Ligt wel niet zo stevig als een boomzadel, maar zit verschrikkelijk heerlijk.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 09:39

Dank je wel voor de tips Ik ga eens kijken of ik hier wat mee kan. als iemand een geschikt zadel denkt te hebben meldt het gerust het is het proberen waard

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 09:46

Sluit mee aan bij Cambiar... Startrekk Espaniola. Is weliswaar ook tweede hands prjjzig, maar je hebt er jaaren plezier van. De mijne is tweede hands gekocht en nu 8 jaar oud ( een van de ersten) super tevreden ermee

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 10:21

Tweedehands heb ik hem 680 euro betaald (de oude liggen veel beter dan de nieuwe omdat de kussens lager zijn en minder gaan schuiven), maar zelf een verwisselbare pommel opgestoken en een corrector met rendiervel voor eronder voor betere gewichtsverdeling daar het zadel boomloos is. Grandeurpad gaf het zadel hier een onstabiel gevoel en ging achteruit schuiven tijdens galop.