Hierbij even een vraag.. Mijn paard heeft door de mok heel erg staan stampen in zijn stal waardoor zijn achterste hoeven helemaal af zijn gesleten. We hebben er nu een potstal van gemaakt en dit werkt goed! Ook probeer ik hem als we buiten lopen/rijden zo vaak mogelijk in de berm te laten lopen (helaas niet zo veel meer, overal zijn keien neer gegooid) en natuurlijk vooral niet op het asfalt (als hij ontspant vergeet hij z'n achterbeentjes nog wel eens
). Een tijd lang ging het wel aangezien hij niet meer op het beton kon stampen maar er is toch een scheur in zijn hoef gekomen! Meteen de hoefsmid erbij gehaald en toen had hij ineens een ieniemienie hoefje. Erg schrikken! Die donkere rand aan de onderkant van zijn hoef (geen idee hoe dat heet) zit er nog wel maar hij moet natuurlijk zeker niet verder gaan want dan komt hij veeeelste dicht bij z'n hoefbeen en dat moeten we niet hebben!!!Nu heb ik het één en ander gezien/gehoord/gelezen over hoefschoenen maar de één is er hartstikke blij mee en de andere vervloekt die dingen.
Wat vinden jullie hier nou van? En zou het eventueel helpen bij mijn paardje? Zijn hoeven staan vrij laag dus ben vrij angstig dat dit gaat snijden en die dingen zijn best prijzig.. Is het het risico waard? Krijg je gauw problemen als de hoeven gaan groeien? Ze groeien dan wel niet zo snel maar toch.. Welke zouden jullie aanraden stel dat ik ze zou willen aanschaffen.
Ze zouden uiteraard alleen om gaan als we naar buiten gaan want op het terrein zijn ze niet meer nodig.
Ik ben nog niet van plan om ze aan te schaffen maar ben er gewoon erg benieuwd naar! Krijg het een beetje benauwd van die hoeven van hem namelijk :p
Alvast bedankt!