Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Leen_ schreef:Zijn de tanden nog nagekeken? Welke dikte van stang heb je er in, en wat voor trens?
Ben je ook zeker dat ze juist hangen?
Hangt hij ook op trens alleen? Anders daar weer op werken. Ik neem aan dat je weet dag je stang en trens niet elke keer hoort te gebruiken en dus ook nog gewoon op trens rijdt?
Kelly_Taco schreef:Leen_ schreef:Zijn de tanden nog nagekeken? Welke dikte van stang heb je er in, en wat voor trens?
Ben je ook zeker dat ze juist hangen?
Hangt hij ook op trens alleen? Anders daar weer op werken. Ik neem aan dat je weet dag je stang en trens niet elke keer hoort te gebruiken en dus ook nog gewoon op trens rijdt?
??
Waarom zou je niet iedere dag met S&T kunnen rijden?
Dat kan prima. Sterker nog, dat werkt voor een hoop paarden beter dan gewissel van bitten.
Kimdj86 schreef:Ik heb mijn tekst nog maar even aangepast. Op trens alleen is dit allemaal nog erger. Hangt hij veel meer enz.
Hij gaat regelmatig naar de tandarts en masseur, loopt goed door zijn lijf. Rijtechnisch is het niet echt snel op te lossen. Is een super talentvol paard, maar doet niks uitzichtzelf. Hij is liever lui dan moe en moet hem echt achter zijn broek aan zitten. Ik dacht misschien kan ik iig iets aan het bit doen, waardoor hij toch wat lichter wordt in zijn mond en meer gaat knabbelen..
Def schreef:Kimdj86 schreef:Ik heb mijn tekst nog maar even aangepast. Op trens alleen is dit allemaal nog erger. Hangt hij veel meer enz.
Hij gaat regelmatig naar de tandarts en masseur, loopt goed door zijn lijf. Rijtechnisch is het niet echt snel op te lossen. Is een super talentvol paard, maar doet niks uitzichtzelf. Hij is liever lui dan moe en moet hem echt achter zijn broek aan zitten. Ik dacht misschien kan ik iig iets aan het bit doen, waardoor hij toch wat lichter wordt in zijn mond en meer gaat knabbelen..
Ik had dit nog even niet gelezen.
Je geeft je eigen antwoord eigenlijk al.
Hij is sloom, lui, niet aan je been dus.
Als hij aan je been wordt en vlugger, zal hij lichter worden in zijn mond.
Als jij hem daarnaast geen gewicht in je hand geeft om te hangen, kan hij ook niet hangen.
Paarden hangen omdat ze de kans krijgen om te hangen, door jouw hand die (al dan niet onbewust) teveel gewicht geeft.
Aan het been maken dus waardoor hij vlugger en lichter wordt en dan aan de voorkant een licht!!! contact houden en als hij zwaarder wordt en gaat hangen dit oplossen door been te geven en vooruit te laten gaan.
Def schreef:Je rijdt nu twee jaar met stang en trens.
Waar reed je daarvoor mee?
Paarden worden niet geboren met een mond van staal, dus het moet ergens vandaan komen.
Meestal (om niet te zeggen altijd) komt dat door de ruiterhand.
Die hand hoeft niet van jou te zijn, het is heel vervelend als een vorige eigenaar bijvoorbeeld je paard enorm stug heeft gereden in zijn mond. Dan moet je die mond weer zacht zien te krijgen, want anders gaat het van kwaad tot erger.
Ik zou me daarop richten als ik jou was en daarnaast bitten toch uitproberen en kijken waarop hij het beste reageert. Maar het belangrijkste lijkt mij dat jij met goede begeleiding leert hoe je zijn mond weer zachter kunt maken.
Daarnaast ga ik met lucifertje mee over je aanleuning. Die kan nooit in orde zijn, als ik dit verhaal hoor.