Ik denk dat ze een met een mexicaanse neusriem bedoelt
Kim_Asterix
Geplaatst: 05-01-14 19:07
Daar kun je dus mee springen
Nee maar even zonder gekheid, ik denk dat ze gewoon bedoelde dat ze 2 hoofdstellen heeft waarvan er 1 bij haar springzadel past (kleur oid). Of was er echt iets anders aan het hoofdstel? Foto?
rapunzelx
Geplaatst: 05-01-14 19:08
Huh, bestaat er een springhoofdstel dan? Bedoel je niet een mexicaans hoofdstel?
Lous
Geplaatst: 05-01-14 19:08
Dat zal dan idd wel een Mexicaans hoofdstel geweest zijn denk ik, die gebruiken ze steeds vaker met springen. Maar dit is niet speciaal een springhoofdstel hoor. Hij word alleen vaak bij het springen gebruikt omdat dan door de druk op de neus het paard/ de pony beter terug te nemen is. Al hoeft dit niet perse bij elk paard/pony te werken,
Cassis
Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-14 19:45
esmeerambo schreef:
Huh, bestaat er een springhoofdstel dan? Bedoel je niet een mexicaans hoofdstel? [ Afbeelding ]
Ja, zo'n hoofdstel was het. Het meisje vertelde dat het speciaal voor het springen is.
ik snap eigenlijk niet dat het paard beter terug te nemen is door de druk op de neus?! Hoe kun je hier druk op uitoefenen dan? Ik dacht dat zo'n mexicaans hoofdstel gewoon voor de mooi was (en ik vind ze ook mooi!).