Ariat Jodphurs

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Ariat Jodphurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 18:51

Omdat mijn Jodphurs die ik nu heb al (vrij snel) kapot gegaan zijn ben ik opzoek naar nieuwe Jodphurs.

Ik heb mijn chaps van Ariat en omdat ik daar erg tevreden over ben, ben ik van plan om van dat merk ook Jodphurs te komen.

Nu vroeg ik me af of jullie ervaring hebben verder met dit merk en welke jullie zouden aanraden. Ik gebruik ze redelijk intensief en wil dat ze dit keer wat langer meegaan als een half jaar.. :D
Mijn budget is tot ongeveer €150,-

Alvast bedankt :D

Tezzy

Re: Ariat Jodphurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:54

Ik zou ze zeker aanraden! Mijn eerste paar hebben 7 jaar manege-gebruik overleefd. Het tweede paar 4 jaar intensief (mis)bruik en het derde paar doet het ook na 4 jaar intensief gebruik nog.

Zelf heb ik rugklachten en dus baat bij goed schoeisel, erg blij met Ariat die voldoende steun en comfort in hun zolen bieden!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:56

Ik heb een paar Ariats en ik gebruik ze als stalschoenen, vind ze super fijn! Op dagen dat ik moet werken loop ik er zeker 8-10 uur op, en dan zijn ze wel heel erg fijn omdat ze een lekker zacht voetbed hebben. Ik haal dagelijks de modder etc er af en vet ze 1x per week/2 weken even in, na een ruim jaar zijn ze nog zo goed als nieuw :)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 19:04

En welk soort/type hebben jullie precies? Want ik heb gezien dat je veel verschillende hebt, van 120 tot 200 euro bij wijze van. En daar zal vast verschil in zitten?

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:06

Ik heb als eerste het model gehad met alleen een rits voorop, daarna het model met veter en rits aan de achterkant. En voor school moest ik schoenen hebben met 'stalen' neuzen, dus daarvoor opnieuw Ariat's gekocht met rits voorop en stalen neusjes..
De eerste en laatste zijn de 'goedkope' variant, de tweede zat in een duurdere categorie. Deze hebben een beter voetbed, al is het verschil minimaal

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:10

Ik heb altijd Ariats gehad, en heb nu jophurs van Felix Buhler..
http://www.kramer.nl/Felix-Buehler-jodh ... ..35..S%3E
En heel eerlijk, voor mij geen andere meer, ook geen ariat.. :o

Ze zijn niet alleen goedkoper, maar zitten ook nog eens véél fijner.. én er zijn bijpassende chaps van.
Weet alleen niet hoelang de levensduur is, aangezien ik ze nog maar een paar maanden heb.

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 07:03

Ik ben zeker fan van Ariat, ook ik had altijd last van mijn onderrug.
Ariat zorgt dat je goed staat en geen last meer.
Wel vond ik het inlopen heel vervelend, daarna geweldig.
Ze hebben 3 jaar intensief gebruik overleefd, type met "stalen"neus en een rits voorop.
De prijs was E220,- bij EJ

xAnneleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:55

Ik heb ook Ariat jodphurs en die gaan met mij gewoon elke dag gebruik langer dan 2 jaar mee !

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:58

Altijd Ariat gehad, helemaal super. Doordat ze vrij prijzig zijn eens een ander merk geprobeerd, eind september gekocht en vorige week op de neus helemaal uitgescheurd. Gelukkig was het garantie en krijg ik nieuwe, maar dat is mij bij Ariat nog nooit gebeurd! Gewoon degelijk spul en dat zie je weer terug in de prijs.

EvaaxGucci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:30

Ik vind het hele fijne jodphurs! Mijne gaan zeker niet snel kapot, ik rijd er mee, heb ze soms hele dag aan loop er ook mee de modder in enzo.. Ik zou ze zeker aanraden!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:31

Ik heb Ariat close contact chaps. Die zijn super.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:52

Ik de Ariat 'Heritage III zip Paddock" deze zijn met een rits bovenop. Ze bevallen super, ik rij ermee. Ben nu aan het sparen voor de chaps....

xhanneadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:55

ik heb net weer nieuwe , super fijne dingen! ik heb de heritage zip, ben er ontzettend blij mee =)

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:58

Ik heb ariat gehad erg lang. Heb nu andere omdat zebop dat moment voor ons een beetje duur waren. Maar ik mis ze nu toch wel moet ik eerlijk zeggen!