Ik ben op zoek naar een hoog kwaliteit hoofdstel met lage neusriem.
prijzenklasse tot 150,00
zwart van kleur en niet te veel bling bling.
wie weer een mooi hoofdstel en waar te vinden?
maat cob.
xmarliez
Geplaatst: 04-01-14 14:01
Ik heb de Kieffer Olivia met lage neusriem en ben zéér tevreden over de kwaliteit. Voor mijn ene paard in Full en de andere in Cob, er is ook veel mogelijk wat betreft de maat want er zitten voldoende gaatjes, alleen bij de neusriem wat meer bijgemaakt bij mijn Cob hoofdstel omdat ze tussen Pony en Cob in zit.
ik heb een tinkertje en heeft kwa lengte echt net op zijn kleinst cob en kwa breedte neus past con net op grootst. zat inderdaad aan kieffer olivia te denken maar wacht even of meer reacties
xmarliez
Geplaatst: 04-01-14 14:18
Ik heb zelf ook een tinker met een klein hoofdje. Zo staat hij bij haar en zo bij mijn andere tinker. Heb de gaatjes van de cob ongeveer halverwege zitten, meer naar boven dan naar beneden in iedergeval.
Topreiter, Ástund, Karlslund. Ik denk dat je tinkie wel in een IJslanderhoofdstel past, je hebt ook verschillende maten neusriem (21 en 23 centimeter), in elk geval bij Topreiter.
Als je er een keelriem bij wil kun je die makkelijk zelf even door je frontriem halen, je moet dan alleen wel ergens een keelriem vandaan zien te halen.
Ik heb de Kieffer Olivia met een hoge neusriem. Zeer fijn hoofdstel. Heb hem nu bijna twee jaar en is nog als nieuw (en dat terwijl die pipo van mij het liefst zijn hele hoofdstel ondersopt.......) Heb deze zomer een poosje met een lage neusriem gereden, heb er toen gewoon een huismerk neusriem aangedaan, van Divoza geloof ik. Merk toch echt wel kwaliteitsverschil hoor.... Dat leer kan veel minder goed tegen al dat gesop van mijn paardenbeest......
Urielle
Geplaatst: 05-01-14 08:40
caresje schreef:
Ik heb een 30 euro hoofdstel met lage neusriem van EJ en ben er zeer tevreden over. (heb hem nu al een jaar en hij is nog als nieuw )
Ik heb dezelfde en het is natuurlijk geen superzacht leer maar hij blijft wel heel netjes tot dusver.
Als je echt een kwaliteits hoofdstel wil Dobert. Ik heb er 10 jaar geleden een gekocht en die is nog steeds erg mooi.
bientje
Geplaatst: 05-01-14 10:32
Een tijdje geleden heb ik een hoofdstel gekocht van qhp.
Dit hoofdstel heeft een lage lak neusriem. De kwaliteit is wel goed maar niet super. Vandaar dat ik hem ook gebruik als 'extra' hoofdstel. Normaal gesproken rij ik met een stubben hoofdstel waar ik een losse lage neusriem bij heb gekocht.