Mijn dochtertjes(6 en 4) rijden af en toe ook een rondje. Mijn zadel is uiteraard te groot voor hen. Heeft er iemand ervaring met een bv pinokiozadel op een grotere pony, of zal ik gewoon moeten kijken naar een kleinere inch?
Alvast bedankt!
Marjolijnvdh
Geplaatst: 04-01-14 19:44
Hallo,
Een ponyzadel met de juiste boomwijdte voor het betreffende paard kan prima. Dus een pinokkiozadel met de juiste breedte is prima. De inch maat van een zadel voor deze kinderen zal vallen rond 12-14 inch. Misschien een westernzadel in de juiste maat? Maar een te groot zadel kan ook kleiner gemaakt worden d.m.v. een seatsaver waaronder een stuk schuimrubber is geplaatst. Dat maakt de zitting kleiner.
Succes.
melk123
Geplaatst: 05-01-14 12:14
Op een stal in de buurt hebben ze dit zadeltje, het past op elke pony die ze hebben, van shet, tot tinker. Zelf heb ik wel is met de grote versie gereden en ik vind dit geweldige zadels http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... -Kids.html ze zijn wel duur als je alles bij elkaar optelt, maar dat is het wel waard, vind ik.
Maar een pommel moet wel passen. Ik zelf heb ook zo'n zadel gehad, de grote variant, maar een te kleine pommel doet een paard verrekte zeer. Dus ik zou het zekers niet zomaar op elke pony gooien.
Als je een goede pommel erindoet, is er toch niks aan de hand?
Anoniem
Geplaatst: 05-01-14 12:29
melk123 schreef:
Als je een goede pommel erindoet, is er toch niks aan de hand?
Nee, idd, dan niet. Maar je kan zo'n zadel dus niet zomaar op elke pony gooien dat bedoel ik. Het is niet zadel kopen en hij past overal op. Dan zul je dus wel wat aan moeten passen, dat stond niet in je post vandaar. Voor dat iemand denkt dat dat dus wel kan.