MarjanB schreef:watertrensen vind ik ondingen en aangezien je van een kneveltrensje over wilt stappen is het verschil enorm groot. Dus zou voor de D gaan. Maar waarom wil je wisselen van bit als ie hier fijn op loopt? Je mag er gewoon mee starten en ik zou blij zijn met wat je hebt en niet te veel gaan prutsen met verschillende bitten..
Hier sluit ik me bij aan. Waarom blijf je niet gewoon lekker op het kneveltrensje rijden?
Ik ben met mijn haflinger begonnen met een dubbelgebroken watertrens. Ook last van velletjes, dus overgestapt op een dubbelgebroken Dtrens. Dat beviel al een stuk beter. Om het nog stabieler te krijgen, ben ik toen weer overgestapt op een dubbelgebroken kneveltrens. Dat beviel ook heel goed. Uiteindelijk ben ik alsnog overgestapt op een Sprenger Dynamic RS Dtrens. Ook een heel fijn bitje 
Met dat bit heb ik gereden tot ik de overstap naar western maakte. Nu rij ik met een Billy Allen snaffle. Dat is vergelijkbaar met een ongebroken trens, maar door het rolletje in het midden kun je wel links en rechts onafhankelijk bewegen. Een heel stabiel bit. Ook die is er in een Dtrens, dus misschien kun je daar ook eens naar kijken?