Ervaring specialized saddles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tess1

Ervaring specialized saddles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 10:58

Zijn hier mensen die een specialized saddle hebben? Graag had ik jullie ervaringen willen weten.

Ik heb een jonge quarter die ik komend voorjaar wil beginnen inrijden, en kwam deze zadels tegen. Heb ze ondertussen in het echt gezien en gevoeld en had er wel een goed gevoel bij. Maar omdat het toch al een aardig prijskaartje is, had ik graag wat meningen/ervaringen gelezen.

Het is de bedoeling om met mijn paard buitenritten te maken en recreatief western (reining) te gaan rijden.
Het zadel waar mijn voorkeur naar uitging was de trailmaster.

Ook heb ik contact gehad met Marielle Rovers ivm de Deuber westernzadels. Zij hebben nu een paar modellen met een flexibele kunststof boom. Dat leek me ook wel wat.

Alvast bedankt!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:07

Hoi, ik heb zo'n zadel gehad. Was prima kwaliteit, licht gewicht.
Het enige nadeel was het zelf aanpassen van de "boom" of hoe noem je dat, de panelen moet je zelf aanpassen, knippen...
Ik heb er endurance mee gereden en had drukplekken achter de schouders, waarschijnlijk ook omdat ik veel in verlichte zit reed en wat teveel naar voor kwam met mijn lichaam.
Ik ben ook gestopt met endurance en het zadel verder verkocht.
Ik vond het moeilijk om zelf te gaan knutselen, is het systeem nog steeds hetzelfde nu?
Op de video lijkt het eenvoudig maar als je er zelf moet aan beginnen ist een ander verhaal.
Er zijn ook niet veel ervaren deskundigen die je kunnen helpen hiermee.
In Limburg is er iemand die ze al jaren verkoopt, zij is er wel een kei in. Maar je moet het tenslotte zelf kunnen en die verantwoordelijkheid wou ik niet meer nemen? als het fout is kan je schade hebben.

Suzan_bobar

Re: Ervaring specialized saddles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:11

Ik heb mij er ook in verdiept en ben op Stal Mansour naar een demodag geweest. Mooie zadels, goeie kwaliteit. Alleen dat aanpassen zag ik mijzelf niet doen. Daarvoor heb ik te weinig ervaring met zadels. Vandaar toch een andere keuze genaakt. Voor een jong paard is het ideaal, maar laat je goed voorlichten hoe je het pas moet maken.

Tess1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 11:12

Ik ben bij haar langsgeweest. Ik zou er zelf ook nooit aan beginnen. Het is de bedoeling dat zij het passend maakt en mocht het om de een of andere reden niet goed meer zijn, zou ik er terug naar laten kijken.

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:42

Leuk om te lezen dat er interesse is in Specialized Saddles. En het spreekt voor zich dat het aanmeten het beste kan gebeuren door een ervaren Master Saddle Fitter of Specialized Saddles zelf.

Het unieke van dit systeem is dat je het zadel kunt aanpassen en dus voor een jong paard kunt kopen en er zijn/haar hele leven mee kunt blijven rijden. Bij een standaard type zadel kan dat niet en moet je dus een nieuw zadel kopen. De kosten van het aanmeten zijn peanuts in verhouding van een nieuw zadel.

In tegenstelling tot de Amerikaanse fabrikant adviseren wij dus ook niet om zelf te gaan knutselen. Wat dat betreft zitten wij Europeanen toch iets anders in elkaar ;)

Vragen? Stuur gerust een email naar info@specializedsaddles.eu
Ik zit verder niet op Bokt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:17

Een kennis van me heeft er eentje gehad; niks dan ellende.
Scheve boom, was niet passend te krijgen. Weinig tot geen hulp en het zadel terugnemen was geen optie.

AnetoForesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 06:14

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 08:25

Nou dat is wel duidelijk, triest hoor.
Ik hoop dat je het er niet bij laat zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 14:09

Wauw, wat schandalig!